קורס UX/UI מוקלט!

UI  / UX / פיגמה

ותכנים נוספים

לימוד עצמי

מכל מקום

185

 שעות אקדמיות

 

 

חושבים על לימודי UX/UI?
צפו בהדרכה עכשיו

שאלות על קורס UX/UI המוקלט?

כל התשובות כאן

מבחינת תוכן לימודי, שני הקורסים זהים לחלוטין, ואין ביניהם הבדל.

איפה כן יש? ובכן, עיקר ההבדל בין הקורסים נובע מכך שישנם דברים שלא אפשרי לעשות בקורס מוקלט – בקורס המוקלט לא יהיו תרגילי כיתה קבוצתיים, וגם לא יהיו ביקורות על תרגילי כיתה ועל הפרויקטים שלכם, ולמעשה אין תמיכה מקצועית משום סוג (כן יש תמיכה טכנית בתפעול הקורס אם תזדקקו לכך). מהסיבה הזו יש גם פער בין מספר שעות הלימוד בין הקורס הלייב לבין הקורס המוקלט.

בשאר הנושאים, כאמור, הקורסים זהים.

במשך שנים לימדנו את הקורס הזה בצורה פרונטלית (בלייב, יותר נכון), וכעת החלטנו להנגיש אותו גם בפורמט מוקלט ללימוד עצמי. הנפח זהה, הנושאים הנלמדים זהים, ומערכי השיעור זהים.

קורס UX/UI המוקלט של קודזיינר הוא בנפח של 185 שעות אקדמיות, ומכיל את כל יסודות הידע של שני תחומי הלימוד העיקריים UX ו-UI. הקורס מורכב מלימודי UX בנפח של כ-105 ש"א, לימודי UI בנפח של כ-53 ש"א, לימודי פיגמה בנפח של כ-8 ש"א, ועוד לימודי בונוס מועילים במיוחד על השתלבות בתעשית ה-UX/UI בנפח של כ-19 ש"א.

אתם מקבלים גישה לכמויות עצומות של ידע ליבה פרקטי שאינו מצוי בספרים, המוגש על פי מתודולוגיות עבודה נכונות ואקטואליות הנהוגות בתעשיה בתחומים של UX ו-UI. הידע מונגש באמצעות דוגמאות רבות מספור, סיפורי מעשה ואנקדוטות מחיים מקצועיים אמיתיים, ואופן העברתו נבחן ונבדק כבר עשרות רבות של פעמים על מאות סטודנטים מרוצים. בנוסף, במרוצת הזמן הקורס מתעדכן בתוספות ושדרוגים של תכנים, ואתם תהיו זכאים לכל העדכונים אלו למשך שלוש שנים.

מזוית הסתכלות אחרת, מאחר והלימוד הוא עצמי יש לכם חופש להחליט את הימים והשעות שבהם תלמדו, כמו גם את הקצב בו תלמדו בהתאם לנסיבות חייכם המשתנות, בפרק זמן ארוך במיוחד. הגישה לכל תכני הקורס נשמרת לכם לשלוש שנים!.

ועוד נקודה חשובה לא פחות – זה משתלם! ממש ממש משתלם, ביחס לכל אלטרנטיבה אחרת של לימודים בקנה מידה ואיכות כזו, ומקיף ועמוק לאין שיעור יותר מכל קורס אחר של יודמי, סקילשייר ודומיהם. אה, וזה בעברית!

הקורס UX/UI המוקלט של קודזיינר מיועד ללימוד עצמי בלבד, ואין בו תמיכה או ליווי בתכני הלימודים, בעבודה על פרויקטים, ובבניית תיק העבודות שלכם. כמו-כן, אין ביקורות על פרויקטים, השמה למקומות עבודה וכו. כמובן, שאם נתקלתם בקושי טכני כלשהו בתפעול של חומרי הקורס, אתם מוזמנים לפנות אלינו בוואצאפ של קודזיינר, ואנחנו נשמח לסייע.

ההמלצה שלנו, היא להיעזר בשירותיהם של מנטורים במצבים בהם אתם מרגישים צורך בעזרה על מנת לספוג את חומרי הקורס בצורה מיטבית, ו/או בביצוע מטלות הפרויקטים שלכם לטובת תיקי העבודות שלכם, וכמובן בעבור עבודה על בניית תיקי העבודות עצמם.

מטבע הדברים, לימודים אוטודידקטיים דורשים משמעת עצמית ומחוייבות למטרה, כמו ללמוד באוניברסיטה הפתוחה. יחד עם זאת, מידת הגמישות המתאפשרת בעקבות חוסר תלות מוחלט בימים ושעות מוכתבים מראש, יאפשרו לרבים מכם את ההיתכנות ללימודי התחום, שייתכן ולא היתה מתאפשרת תחת תכתיבים נוקשים של ימים ושעות מוגדרים מראש. בתוך כל הלחץ של קריירה קיימת, ילדים, משפחה, עומסים, נסיבות… כנראה שלרוב, גם מקלחת וצחצוח שיניים היינו מפספסים, אם היינו חייבים לעשות אותם כל יום בדיוק באותה השעה ובאותו האופן.

התנחמו בזה, שהידע שאתם מקבלים מסודר ומונגש בצורה מאוד מוקפדת ונכונה, ושמפה כל מה שנותר לכם הוא רק לספוג אותו. כל מי שהתנסה בלימודים אוטודידקטיים יודע שאחד הדברים הכי קשים, זה לדעת מה צריך ללמוד ומתי, ואת הפינה הזאת סגרנו לכם לגמרי.

חומרי הקורס כוללים חשיפה ולימוד של תכנים הקשורים להשתלבות בתעשית ה-UX/UI, כולל תכני הדרכה שעוסקים בעיצוב ובחירת כלים לבניית תיקי עבודות, כתיבת קורות חיים, הקמת פרופיל לינדקאין, מיצוב, ראיונות עבודה, ולימוד מעמיק של סוגי החברות הקיימות בשוק כולל האופי והצרכים שלהן, וחשיפה של הכלים והיכולות הנדרשים להשתלבות בתחום ה-UX/UI בחברות מהסוג הזה.

יש לנו ניסיון מצטבר של עשרות שנים בתחומים של UX ו-UI בחברות טכנולוגיות שונות, בסטארטאפים ובחברות פרויקטים. עברנו את המסלול כולו – מג'וניורים ועד לתפקידי מפתח ותפקידים ניהוליים, שבהם גייסנו עשרות אנשי UX ו-UI. מתוך ההיכרות הקרובה הזאת עם העשיה והתעשייה בישראל, אנחנו יודעים להגיד מה באמת צריך ללמוד ולדעת ב-UX ו-UI כדי להתחיל לעשות, ומה באמת צריך לעשות כדי למצוא עבודה.

קורס ה-UX/UI המוקלט בקודזיינר מבוסס על פרקטיקה ונסיון נרחבים, נמנע במכוון מגישה אקדמית-תיאורטית, הוא עשיר מאוד בדוגמאות ואנקדוטות מחיי עשיה, ומעודד ספיגה מיטבית של חומר הלימוד.

קורס UX שבו אנחנו שמים דגש רב על מתודולוגית UX שלמה ומקיפה כפי שהיא קורית בתעשייה, ויוצקים לתוכה ידע ליבה מעמיק ויחד עם זאת פרקטי, כלומר כזה שמשקף את איך שתאכלס עושים UX בתעשיה, ולא את מה שכתוב בספרים מאמזון או בטוטוריאלים ביוטיוב.

קורס UI המלמד את חומרי ליבה ועקרונות היסוד הנוגעים לתקשורת חזותית, כפי שהם באים לידי ביטוי בעיצוב UI, כולל קומפוזיציה, צבעוניות, צורניות, טיפוגרפיה, איקונוגרפיה, הדמיית נתונים וכו.

קורס פיגמה, שבו תלמדו את כל הפיצ'רים המשמעותיים של פיגמה, ועם דגש מעמיק ונרחב על מתודולוגית עבודה נכונה עם פיגמה, בהקשר הספציפי של איפיון חווית משתמש (UX) ועיצוב ממשקי משתמש (UI).

היכרות והשתלבות בשוק העבודה, הוא מודול הכולל תכנים הקשורים להשתלבות בתעשיה, כולל על עיצוב ובניית תיקי עבודות, כתיבת קורות חיים, הקמת פרופיל לינדקאין, מיצוב, ראיונות עבודה, ולימוד מעמיק של סוגי החברות הקיימות בשוק כולל האופי והצרכים שלהן, וחשיפה של הכלים הנדרשים להשתלבות בתחום בחברות מהסוג הזה.

חשוב לציין, שהגישה האקדמית ללימודי אפיון ועיצוב וללימודים בכלל, היא להתחיל מהידע הכי רחב וגנרי, ולאט לאט (ממש) למקד את התכנים בגוף המקצוע הנלמד. לאקדמיה יש גם נטיה לגישת לימוד תיאורטית, שמובילה בתורה ללימוד-יתר של נושאים ולהעמקה מופשטת בתכני הלימוד, שאין לה או שלא מוצמד לה כל ביטוי פרקטי. זוכרים שבתיכון למדתם בעל-פה ספרות? זוכרים משהו ממה שלמדתם? זה אי פעם שירת אתכם בחיים, באיזשהו אופן? זוכרים שמאוד העמקתם בלימודי טריגונומטריה? מה עשיתם איתה מאז?

בקודזיינר, אנחנו מאמינים בערך העצום של פרקטיקה, כפי שהיא באה לידי ביטוי מקצועי במרחב העסקי, ובידע ההכרחי שמאפשר יכולות אפיון ועיצוב ברמה הנדרשת בתעשייה. לימודי ה-UX/UI בקורס המוקלט של קודזיינר, והתמהיל המדויק שבין UX ל-UI והאופי והאופן שבו אנחנו מלמדים אותם הם תולדה של הרבה מאוד השקעה, מחשבה ומקצי שיפורים רבים מספור, כדי להביא אותם לאיכות אופטימלית ולמיקסום של יכולת הספיגה של הסטודנטים.

צפו בסילבוס של הקורס

 קורס UX/UI המוקלט של קודזיינר מגיע כחבילה אחודה, ואין אפשרות לרכוש בנפרד את הקורסים המרכיבים אותה.

בנוסף, גם חשוב להבין שמרבית מהמשרות המוצעות בתעשיה בתחום הזה פונות למעצבי מוצר, כלומר אנשי ונשות UX/UI – כאלו שיודעים לעבור תהליך עיצוב מוצר שלם, החל ממחקרי UX מקדימים, וכלה בעיצוב UI פיקסל-פרפקט. משרות UX בלבד או UI בלבד הם נדירות בהרבה (ולרוב מכוונות לאנשי מקצוע מנוסים ומיומנים ביותר), מה שמקטין משמעותית את סיכויי ההשתלבות שלכם בתחום. כמובן, שאם אתם מגיעים עם נסיון קודם בתחום ה-UX או ה-UI, ואתם מחפשים רק לימודי UX או לימודי UI כהשלמה ליכולות המקצועיות שלכם, אז אין לכם את הבעיה הזו.

אתם לא תקבלו תעודת גמר בקורס UX/UI המוקלט של קודזיינר, מאחר ואין לנו דרך לדעת מתי תתחילו או תסיימו ללמוד את חומרי הקורס לאחר שתרכשו אותו, כשמדובר בפורמט לימודים עצמאי, וכמובן שאין לנו דרך לבחון את רמת הידיעות שלכם, והאם היא תואמת את רמת תעודת הבוגרים של קודזיינר.

התשובה הקצרה היא לא: אין בקודזיינר אפשרות ללימודי UI/UX ע"ח פקדון, ע"ח תלושים של משרד העבודה או החינוך, או ע"ח מענקי מדען כאלו ואחרים.

אבל אולי חשוב שתקראו גם את התשובה הארוכה. כל אחת מאפשרויות הסבסוד האלו, דורשות שמוסד הלימודים יהיה מפוקח ע"י משרד העבודה ו/או משרד החינוך. פיקוח כזה תחילתו בתהליך ביורוקטי מסורבל, ומקגע שמקבלים מעמד של מוסד לימודים מפוקח (כמו למשל מוסדות אקדמיים), זה אומר שכל שינוי בתוכנית הלימודים, בסילבוס, או כל שינוי במערכי השיעור, חייב לעבור אישור של מפקח אזורי של אותם משרדים. ביורוקרטיה. ביורוקרטיה זה דבר מתיש, גורם לעצלנות, ומייצר סטגנציה בתוכניות הלימודים – בדיוק כמו שקורה באקדמיה – תוכניות לימודים שלא משתנות 15 שנה.

הקורס UX/UI שלנו מתהדר בקשב שלו – גם לצורכי השוק וגם לצורכי הסטודנטים שלנו. אנחנו כל הזמן (באמת, אבל) משפרים אותו, מוספים תכנים, מורידים, עורכים, מעדכנים, ומפרקים ובונים מחדש מערכי שיעור שלמים, כדי להביא את הקורס UX/UI למקום שבו הוא נותן מענה יותר ויותר מדויק לסטודנטים, מבחינת סוג הידע, ההיקף שלו והאופן שבו הוא מועבר על מנת לאפשר להוציא אנשי UX/UI מקצועיים וטובים יותר, שמוכשרים יותר לעשיית UX/UI, ושמתאימים יותר לתעשייה.

אין מטרה עליונה מזו לכל מוסד לימודים, באשר הוא. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמינו להיכבל ע"י הבירוקרטיה של מוסדות ממשלה ארכאיים וגם אתם לא, כי מי שישלם את המחיר בסופו של דבר הוא אתם.

למוצרים דיגיטליים ממשקיים יש שני מימדים גלויים משמעותיים – מימד המבנה וההתנהגות ─ זה ה-UX או אפיון חווית משתמש, ומימד הנראות ─ זה ה-UI או עיצוב ממשק משתמש. אין UX בלי UI, ואין UI בלי UX. בקורס UX/UI המוקלט של קודזיינר אנחנו מלמדים גם UX וגם UI.

 

ה-UX – אפיון חווית משתמש – עוסק בהנגשת הממשק למשתמשים, בהגדרת מבנה ואופי התהליכים שקורים בו, באפיון מנגנוני ניווט והתמצאות, ובתכנון של מנגנוני משוב שונים, שאמורים לשקף למשתמשים בכל רגע נתון: "אני פה, זה מה שקורה עכשיו, אלו הדברים שאני יכול/ה לעשות כרגע, זה מה שקורה סביבי, וזאת הסיבה לכל זה".


ה-UI – עיצוב ממשק משתמש – עוסק עוסק ביצירת מעטפת של נראות לשלד התפעולי שהוגדר ב-UX. הצבעוניות, הגופנים, האייקונים, הריווחים, היישורים והמרחקים. ה-UI משלים את ותומך ב-UX, מדייק את ההיררכיות הממשקיות וההרמוניה המבנית, ומייצר את האופי והאסתטיקה של הממשק. זאת האריזה, הדבר הראשון שרואים במוצר.

קורס ה- UX/UI המוקלט שלנו מיועד לקהל הרחב ולמתחילים ─ כל מי שיש לו תשוקה ללימודי UX ו-UI, ורצון להתמקצע בתחומים האלו לפי סטנדרטים של ידע המקובלים בתעשייה. יש אנשים שעובדים בתחומים אחרים לגמרי ורוצים להיכנס לתחום של UX/UI, יש מעצבים מדיסציפלינות עיצוב שונות שעושים הסבה ל-UX/UI, ויש מעצבי UX ו-UI שכבר עובדים בתחום, ורוצים לחדד ולדייק את הידע המקצועי שלהם. כל אלו רלוונטיים ומצטרפים ללימודי UX/UI שלנו באופן שוטף. התנאים היחידים והחשובים ביותר שחייבים להיות – זו התשוקה ללמוד ולהעמיק בתחום, והנכונות להשקיע בכך.

 

לימודי UX/UI בקודזיינר מיועדים לקהל הרחב ולמתחילים, ואין צורך בידע מוקדם – את כל הידע שאתם צריכים כדי להפוך לנשות ואנשי UX/UI מקצועיים, תקבלו בקורס. כמובן שאתם מוזמנים להרחיב את הידיעות שלכם בתחום, גם בלי קשר לקורס – זה תמיד טוב – אבל זה לא הכרחי.

כן, אפשר. קורס UI בקודזיינר יוצא מנקודת הנחה, שאין לכם רקע קודם בעיצוב גרפי – לא אקדמי ולא מעשי.

הגישה האקדמית ללימודי עיצוב וללימודים בכלל, היא להתחיל מהידע הכי רחב וגנרי, ולאט לאט (ממש) למקד את התכנים בגוף המקצוע הנלמד. לאקדמיה יש גם נטיה לגישת לימוד תיאורטית, שמובילה בתורה ללימוד-יתר של נושאים ולהעמקה מופשטת בתכני הלימוד, שאין לה או שלא מוצמד לה כל ביטוי פרקטי.

זוכרים שבתיכון למדתם בעל-פה ספרות? זוכרים משהו ממה שלמדתם? זה אי פעם שירת אתכם בחיים, באיזשהו אופן? זוכרים שמאוד העמקתם בלימודי טריגונומטריה? מה עשיתם איתה מאז?

בקודזיינר, אנחנו מאמינים בערך העליון של פרקטיקה, כפי שהיא באה לידי ביטוי מקצועי במרחב העסקי, ובידע ההכרחי שמאפשר יכולות עיצוב ברמה הנדרשת בתעשייה. אז ברור שבשביל לדעת לעצב ממשקים, צריך להבין את עקרונות היסוד של עיצוב תקשורת חזותית – קומפוזיציה, צבעוניות, צורניות, טיפוגרפיה, איקונוגרפיה וכו' – אבל המיקוד צריך להיות על איך כל אחד מהנושאים האלו, בא לידי ביטוי בעיצוב ממשק בלבד, ולא בעיצוב באופן כללי.

אז אם אתם מדמיינים את עצמכם עובדים בבית דפוס או במשרד פרסום ומעצבים כרטיסי ביקור או כרזות קמפיינים לאיילון, אז לימודי UI בקודזיינר הם לא מה שאתם צריכים. לעומת זאת, את אתם מדמיינים את עצמכם עובדים בסביבה טכנולוגית, ומעצבים מוצרים דיגיטליים ממשקיים, אז המטרה הזו צריכה להכתיב לכם את האמצעי להשגתה. מהקורס UI של קודזיינר לא תצאו מעצבים גרפיים, אלא מעצבי ממשק. לא תדעו לעצב לוגו או פונט חדש, לא תדעו לעצב רול-אפ לקרולינה למקה או אתר תדמית חדש לשטראוס. מה שכן תדעו, זה לקחת אפיונים – של עצמכם ושל אחרים – ולעצב אותם נכון וטוב, ובצורה מושכלת, מתודית ועקבית. 

אז למי מכם שכבר למד תקשורת חזותית באקדמיה – מצוין, זה לבטח לא יזיק לכם. למי שיש לו את האפשרות – מבחינת זמן, כסף ונסיבות – ללמוד באקדמיה תקשורת חזותית – מצוין, זה בטח לא יזיק לכם. אבל למי שלא – הכל בסדר – אפשר גם בלי זה. בסופו של דבר, תיק העבודות שלכם, הוא מה שיפתח לכם דלתות בתעשייה, ולתיק עבודות איכותי וטוב, אפשר להגיע גם ללא לימודים אקדמיים.

התעשייה מתעדפת יכולת עבודה מוכחת, על פני יכולת עבודה "על הנייר". בדרישות משרה שבהן יש דרישה לתואר אקדמי, יש בעצם ניסיון לייצר סנן (כמו "שירת בצבא"), כדי לזמן רק מועמדים שיש יותר סיכוי שידעו לעשות את העבודה. אבל תארים באקדמיה מעולם לא הצטיינו בלהכין אנשים למה שבאמת קורה בשוק העבודה – את זה כולם יודעים, ואינטרסים עסקיים בסיסיים מתעדפים אנשים שיודעים לעבוד. במרחב העסקי אני אחפש את מי שיוכל לתת תמורה כמה שיותר מיידית לכסף שלי, כלומר ידע להתמודד עם העשיה היומיומית, ולהביא תוצאות בצורה עצמאית.

כמובן, שאם במהלך איתור מועמדים יתקל המנהל המגייס בשני מועמדים שונים, ששווים לחלוטין בכל הפרמטרים: מקצועיות, אישיות, כימיה בין-אישית, יכולת ורבלית, יכולת עבודה בצוות וכו – ולאחד מהם יהיה תואר ולשני לא יהיה – אז יכול להיות שאבחר בזה עם התואר, כי מה זה כבר עולה לי, למה לא? אבל זה אף פעם לא עובד ככה בעולם האמיתי. מתוך סך הפרמטרים שמשקללים כדי לאמוד את ההתאמה של מועמד למקום עבודה מסוים, תמיד יהיו כאלו שמתאימים יותר, ובמקומות עבודה שלא מחויבים לפרוטוקול גיוס מוסדי, רק לעיתים נדירות יהיה התואר האקדמי זה שמייצר את ההטיה לטובת מועמד אחד על פני אחר. ומה מראה לתעשיה את היכולות המוכחות שלי לייצר תוצר? תיק עבודות. זו הדרך שלכם להראות, שעברתם קילומטראז' של עשייה, הגם שלא מתוך ניסיון בתעשייה, אבל עשיתם את המקסימום שאפשר לעשות מבלי להתחיל לעבוד, הלכה למעשה. תיק עבודות טוב תמיד ינצח תואר אקדמי.

לימוד עצמי

בקצב האישי שלך ומכל מקום

185

שעות אקדמיות

פרקי הכנה לשוק העבודה!

הבינו איך התעשיה חושבת, איך אתם נמדדים, ומהם היכולות והכלים הנדרשים מכם כדי להשתלב בה.

אני רוצה לרכוש את הקורס UX/UI המוקלט!

בוגרים מספרים

לתשומת ליבכם, חוות הדעת של הבוגרים שלנו מגיעות על חווית הלימודים מתוך כל הקורסים שאנו מציעים.

על המרצים

אילן ליכטנייר, מרצה בקורס UX

אילן ליכטנייר עוסק בתחומים של UX ו-UI כבר כ-13 שנים, הרבה לפני ש-UX היה כזה באזז-וורד. את המסלול שלו הוא החל בדור המייסדים של הכלכליסט, במחלקת האינפוגרפיקה, ומשם המשיך להתפתח בתפקידי UX/UI שונים בקונדואיט, נטקראפט ו-HP. במהלך הדרך היה UX Mentor בחממת הסטארטאפים של גוגל, ומייסד-שותף של קודזיינר.

בורינט, תאגיד מודיעין וסייבר, אילן הקים את תחום ה-UX/UI, בנה והכשיר את הצוותים, הגדיר והטמיע מתודולוגיות עבודה נכונות בארגון, ויחד עם צוות עיצוב המוצר איפיין ועיצב מחדש סוויטה גדולה של מערכות מורכבות. התפקיד הבא שלו היה בחטיבת החדשנות באינטל, שם היה אחראי עם הצוות שהקים על איפיון ועיצוב סוויטת מערכות מורכבות, העוסקות בניתוח מבוסס בינה-מלאכותית של תאום-דיגיטלי של כדור הארץ.

לאילן יש כ-9 שנות ניסיון תעשייתי במערכות מורכבות, ניסיון Hands-on רב ביותר, וכמו-כן ניסיון עשיר בבניית, ניהול וארט דירקשן של צוותי עיצוב מוצר, ובעבודה בעולמות תוכן שונים, ומול צוותי טכנולוגיה מכל הסוגים.

אורית גיל, מרצה בקורס UI, קורס פיגמה, וקורס הכנה לשוק העבודה

אורית גיל היא מעצבת UX ומוצר Hands-on, ומרצה מזה 14 שנים, שמביאה ניסיון רב ומגוון באפיון ועיצוב מוצר. נסיונה כולל עבודה עם סטרטאפים וחברות טכנולוגיות, ייעוץ לחברות, ועיצוב מוצרים שהגיעו לעשרות מליוני משתמשים ברחבי הארץ והעולם.

במקביל לעיסוקה כמעצבת, היא גם מכשירה את הדור הבא של מעצבי ה-UX והמוצר במסגרת קורסים באוניברסיטאות ומכללות, קורסים פרטיים, סדנאות וקורסים לחברות, ומנטורינג אישי למעצבים. מעל ל-6,000 מעצבים הוכשרו בקורסים שלה, ורבים נוספים השתתפו בהרצאות שהעבירה בכנסים ומיטאפים.

הקורסים של אורית מתאפיינים בתכנים פרקטיים שמחוברים לשוק, מדברים תאכלס, ומתמקדים בהכנה לשוק העבודה. החומר מועבר בצורה מוחשית, עם טיפים מעשיים. כל הרצאה היא תוצאה של השבחה מתמדת של התכנים, לצד עבודה יומיומית בתחום.

קצת גיקית, קצת פריקית, והרבה סקרנית, במיוחד בחיבור בין עיצוב ולוגיקה. מאמינה באמת שכמעצבים לאינטראקטיב אנחנו חייבים גם להעמיק וגם להתרחב בתפיסה המקצועית שלנו, ושזה הופך אותנו לאנשי מקצוע טובים יותר, מקצועיים יותר, שנהנים יותר מהעשייה שלנו.

אני רוצה לרכוש את הקורס UX/UI המוקלט!

רוצים לקבל טעימה מקורס UX/UI?

לחצו וצפו בהצצה מתוך הקורס

סילבוס

קורס UX/UI המוקלט של קודזיינר פונה אל הקהל הרחב, ומאפשר גישה פרקטית ומוכוונת-תעשייה לגוף ידע עמוק ומקיף, שגובש ונבחן במשך שנים ארוכות ב"רצפת הייצור" של חברות מוצר טכנולוגיות רבות. הלימודים מתמקדים בידע יישומי, ונמנעים במכוון מגישה ומתכנים אקדמיים-תיאורטיים. קורס UX/UI המוקלט מורכב ממספר קורסים (מודולים) עצמאיים – קורס UX, קורס UI, קורס פיגמה ותכנים נוספים – המלמדים את התחומים והכלים הללו מהיסודות, ועד לרמה הנדרשת לעבודה עצמאית בסביבה טכנולוגית, עם דגש על מתודולוגיות פרקטיות של UX ו-UI. אלו הם עיקרי התוכנית:

UX הוא תפקיד מפתח בכל חברת מוצר, שנמצא בצומת חשובה בין צוותים רבים האמונים על הגדרת ובניית המוצר. בשיעורים האלו נסקור את התהליכים המוצריים והעסקיים שמתרגמים בין רעיון למוצר, נכיר את דמויות המפתח בבניית מוצרים דיגיטליים ואת התפקיד של כל אחת מהן, נבין איך אנחנו משתלבים בתהליך, מהן נקודות ההשקה שלנו עם הצוותים האחרים, ומהן המשמעויות של החלק שלנו כאנשי UX בבניית המוצר. כמו-כן, נבין מה זה MVP ולמה זה חשוב לאנשי UX. עוד משהו שקורה בתעשיה, הוא עבודה מול מנהלי מוצר. בעולם האמיתי אתם כנראה לא תמציאו דרישות יש מאין, אלא תקבלו אותן ממנהלי המוצר. לכן נלמד מהן דרישות מוצריות (Product Requirements), מה הן אמורות להכיל, ומהם הפורמטים המקובלים להעברת דרישות מוצריות לצוותי עיצוב המוצר והפיתוח.

בקורס ה-UX גם נצלול לעומק של מתודולוגית UX מהקצה של מחקרים מקדימים ועד לקצה השני של מבדקי שמישות, ומתוך התהליך גם נתחיל להתוודע אל העולם הטרמינולוגי העשיר של תחום ה-UX.

כדי לדעת איך לאפיין מוצר, צריך קודם כל לדעת מי הם המשתמשים, את הנסיבות וההקשרים של השימוש שלהם במוצר, ואת ההתניות וההטיות שלהם, כשהם באים להשתמש במוצרים שאנחנו מאפיינים. מעבר לכך, גם חשוב לדעת מה קורה בשוק, מי הם המתחרים ו/או המוצרים המקבילים למוצר שלנו, ולנתח אותם לפי קריטריונים מקובלים של שמישות (Usability). רק מתוך ההבנות האלו נוכל להתחיל להגדיר את הפתרון הרלוונטי למוצר שלנו. 

בקורס ה-UX נלמד את המימד המחקרי של מתודולוגית UX ─ נסקור את ההבדלים שבין מחקרים איכותניים למחקרים כמותניים, נלמד על ניתוח הקשר ותרחישי שימוש, ונעמיק במימד הפרקטי של מחקר משתמשים, מידול פרסונות וניתוח שוק השוואתי, אשר יתרמו לתהליכי אפיון נכונים.

השלב הבא של מתודולוגית UX מתחיל אחרי שסיימנו את שלב המחקרים המקדימים והניתוח שלהם, וצריך להתחיל לתרגם את התוצרים שלהם למודלים לוגיים, שיהוו את התשתית לתפיסה התפעולית של המוצר. תיאור המסקנות האלו באופן מקצועי, ידרוש מכם ידיעה של שיטות וטכניקות עבודה מסויימות.

בקורס UX נלמד על תרשימי זרימת משימות, תרשימי זרימת משתמשים (Flow Diagrams) ומפות אפליקציה – למה משתמשים בהם ואיך בדיוק עושים את זה.

כדי לבנות מוצר עם רמת שמישות גבוהה, חייבים להגדיר את מבנה המידע המוצג במוצר ולתכנן איך מנווטים ומתמצאים בו.

בקורס UX נלמד על שיטות המחקר הרלוונטיות להגדרת ארכיטקטורת המידע של המוצר, ועל מודלים ניווטיים ומנגנוני ניווט שונים שממפים ומנגישים את המרחב שהגדרנו, ומספקים למשתמשים שלנו התמצאות שוטפת בכל רגע נתון. בנוסף, נלמד על הגדרת ואפיון מודלי מידע ומבני נתונים, על היררכיות תוכן, ועל טקסונומיה בסביבות ממשקיות.

אחרי שחקרנו והבנו את המשתמשים והשוק, ויצרנו תשתית לוגית למוצר שלנו, אנחנו צריכים להתקדם למימוש יותר ויותר מפורט של איפיוני המוצר. לכל מוצר יש מימד מבני ומימד התנהגותי, שאמורים לשרת את מי המשתמשים שלו. כאנשי מקצוע בתחום ה-UX, אנחנו צריכים להבין את המשמעות של תפיסה תפעולית, וגם להיות מעורים בסוגים השונים של תפיסות תפעוליות, תבניות מסך ותבניות ממשק, בהבנה של איזה מטרות כל אחת מהן משרתת, ובאיך הן מתאימות למוצרים מסוגים שונים.

בנוסף, כחלק מאותה מתודולוגית UX סדורה, נלמד בקורס UX על Low/Med/High-Fidelity Wireframes, ו-Wireflows, ובאיזה שלב ואיך משתמשים בכל אחד מהם.

כדי שהמשתמשים שלנו ידעו לתפעל את המוצרים שאנחנו מתכננים, הם צריכים להבין אותם. מוצר מובן הוא – בין היתר – גם מוצר שבו ברורים אזורי ההשפעה ויחסי הגומלין בין חלקי המבנה השונים.

בקורס UX נלמד על היררכיות לוגיות במוצרים ממשקיים, על המשמעות וההגדרות שלהם ברמה המבנית והויזואלית, ועל איך הם באות לידי ביטוי במבני מסך שונים. בנוסף, נכיר תבניות מסך נפוצות המשרתות מטרות שונות במוצרים דיגיטליים.

במוצרים מונחי-משימות ועתירי תהליכים ממשקיים, יש חשיבות עליונה ליכולת שלנו לנהל את אותן משימות בצורה שמישה, שקופה ויעילה, אך כזו שעדיין מאפשרת ביצוע משימות פשוטות ומסועפות כאחד, מבלי לגרום למשתמשים שלנו תחושה של חוסר הבנה של מבנה התהליך, אובדן התמצאות בשלבי התהליך ועומס קוגניטיבי. לשם כך, צריך לתכנן בקפידה את התהליכים המשימתיים במוצרים שלנו, תוך שימוש בתבניות מבנה ותפעול נכונות, על מנת לשרת גם את הצרכים הפונקציונליים של המוצר, וגם את המשתמשים שלו.

בקורס UX, נלמד לעומק על מצבי ספיגה, תבניות ומנגנוני ממשק לניהול תהליכים, ופרקטיקות רלוונטיות באפיון תהליכי ממשק מורכבים.

הבנה של תודעת המשתמשים שלנו, ומה מייצר חוויה של עומס בשימוש במוצרים דיגיטליים, היא מפתח ליצירת ממשקים אינטואיטיביים ועם עקומת למידה תלולה. יש מכנים משותפים רבים בתהליכי הקוגניציה ובאופני התגובה שלנו, כשאנחנו משתמשים בממשקי אדם-מחשב.

בקורס UX נבין את העקרונות של איפיון מונחה-משתמשים (User-centered Design), וההשפעה שלהם על הגדרות איפיוניות, ונלמד את המשמעות של היוריסטיקות שמישות שונות באיפיון חווית משתמש, והאופן שבו הן באות לידי ביטוי. כמו-כן, נלמד לעומק על עומס קוגניטיבי ועל מתודות פרקטיות להפחתתו, כגון ממשקים מותנים, נבין את המשמעות של מודלים מנטליים ומודלים קונספטואליים, ובנוסף נלמד על עקרונות וחוקים שונים, הקשורים לתפיסת המשתמש בסביבת ממשק, ונסקור את ההשפעות והביטוי הפרקטי של הטיות קוגניטיביות שונות.

רכיבי הממשק הם מה שמאפשר לפעול פעולות במוצר, וליצור איתו את הדו-שיח הזה סביב נרטיב התפיסה התפעולית. היכולת שלכם לממש רעיונות מוצריים תלויה גם בהיכרות שלכם עם אבני היסוד התפקודיים של ממשקי משתמשרכיבי הממשק.

בקורס ה-UX נסקור לעומק את הסוגים השונים של רכיבי הממשק, את המטרות השונות שהם משרתים, את אופן התפקוד שלהם ואת ההבדלים ביניהם, ונלמד איזה רכיבי ממשק מתאימים לאיזה מצבים, בהקשרים רלוונטיים של איפיון.

אם כפתור לא יראה כמו כפתור, אז המשתמשים שלנו לא ידעו ללחוץ עליו. האופי הצורני של מבני ורכיבי ממשק יכול להשפיע לחיוב או לשלילה על היכולת של המשתמשים להבין את אפשרויות הפעולה שלהם במוצרים שאנחנו מתכננים.

כבר בשלב ה-UX צריך לשים דגש רב על שימוש בקונבנציות, ולכן בקורס UX נלמד פרקטיקות שונות באפיון ממשקים, שנוגעות למימד החזותי (אבל לא עיצובי) של מבנים ורכיבים בממשקי משתמש. כמו-כן, נלמד על Grid Systems ואיך להשתמש בהן, ונבחן את העקרונות של אסתטיקה איפיונית.

חוקיות מייצרת עקביות. עקביות מאפשר עקומת למידה תלולה ותחושת וודאות. וודאות מייצרת בטחון ואמון. עקביות (Consistency) בממשקי משתמש, היא מרכיב יסוד של שמישות (Usability), ועוזרת למשתמשים ללמוד מהר את המוצר שלכם.

בקורס ה-UX אנחנו נבחן לעומק תבניות מקובלות, קונבנציות ו-Best Practices לפתרון דילמות איפיוניות נפוצות, נלמד את המשמעויות הפרקטיות של חוקיות בשפה אפיונית, ואת המרכיבים השונים של תחביר ודקדוק שמייצרים חוויה עקבית בכל רחבי המוצר, ונלמד על הקשר שבין חוויה עקבית למימוש ציפיות המשתמשים ממוצר דיגיטלי. כמו-כן, נלמד לתבנת מבנים אפיוניים ומודלים התנהגותיים לכדי ספריית תבניות.

הדיאלוג של משתמשים עם ממשקים לא שונה במהות שלו, מאשר הדיאלוג בינם לבין בני אדם אחרים. חווית השליטה של משתמשים במוצר מורכבת מתחושת התמצאות במרחב המוצר, ידיעת מצב המערכת בכל רגע נתון, והבנה מלאה של סוג וטווח אפשרויות הפעולה שלהם. ביחד, כל אלו מאפשרים את היכולת להחליט את ההחלטה הכי נכונה למשתמש, בכל רגע נתון.

בקורס ה-UX נלמד על החשיבות של תקשורת אינפורמטיבית, רציפה וקשובה, שמאפשרת העצמה של המשתמש באמצעות איפשור פעולות רלוונטיות לתוכן המשוב ולמצב המערכת, דרך ההבנה של השכבות השונות של מעגלי משוב ברמה הפרקטית, ומתוך כך נבין מה הופך מוצר ממשקי לאמין וצפוי.

מוצרים דיגיטליים רבים נגישים רק במובייל או ביותר מפלטפורמה אחת, ולפיכך זמינים לנו בתצורות שונות בהתאם.

בקורס ה-UX נגדיר את ההבדלים בין מוצרי מובייל למוצרים אחרים, נלמד מתודולוגית Cross-platform ואיפיון רספונסיבי, נבחן תפיסות תפעוליות במובייל, את ההבדלים שלהן מאלו של דסקטופ, את הקונבנציות של איפיון ממשקים למכשירי מובייל, ואת המשמעויות של מסכי מגע בעיצוב ממשקים. נבחן את המיתוסים הנכונים והלא נכונים של עולם המובייל, נסקור פיצ'רים טכניים שונים הקיימים במכשירי מובייל ושיכולים להשפיע על האיפיונים שלנו, ונחקור את ההבדלים שבין אנדרואיד ל-iOS.

מעבר למימד הפונקציונלי של האיפיון ולהתאמה שלו לתודעת המשתמש ולצרכיו התפעוליים היומיומיים, ישנו מימד נוסף – של רגש, שכולל תמהיל של התלהבות, שמחה, סקרנות וחדווה, ובמילה אחת: Delight. מוצרים שמייצרים למשתמשים שלהם חווית Delight הם מוצרים אהובים מאוד, ואפילו ממכרים.

בקורס ה-UX נלמד את ההיבטים השונים שמייצרים את חוויית ה-Delight: נבחן את המשמעות והסוגים של הנפשות ומיקרו-אנימציות ואת הדרך הנכונה לההשתמש בהן, ונלמד לייצר Delight גם בצרכים פונקציונליים.

בסופו של דבר, מי שיחליט אם המוצרים שלכם טובים או לא יהיו המשתמשים שלכם. כדי לדעת מה המשתמשים שלכם חושבים, תצטרכו לבחון איך הם משתמשים במוצרים שלכם, הלכה למעשה.

בקורס ה-UX נלמד לעומק על מבדקי שמישות, אופן ההכנה והניהול שלהם, וגזירת מסקנות ביצועיות מתוצאות המבדקים, בנוגע למוצרים שלכם.

תיק העבודות שלכם חשוב מעין כמוהו בתהליך ההשתלבות שלכם בשוק העבודה, ולרבים שיוצאים לשוק העבודה הנושא נשאר עלום, סתום ובלתי מושג.

כבר בקורס ה-UX נפיג את כל חוסר הבהירות בנושא החשוב הזה, ונדבר על מבנים נפוצים של תיקי עבודות וצמתי הבחירה שכרוכים בהם, ונבחן פלטפורמות שונות שאפשריות לכם במימוש הפרקטי של בניית תיק עבודות, על היתרונות, החסרונות והדגשים של כל אחת מהן. בנוסף, נדבר על נקודות הכשל של תהליך בניית תיק העבודות, ואיך להימנע מהן כדי להגיע לתוצר מגובש ומדויק, בזמן קצר ובמידת השקעה פרופורציונלית. 

תרגול וביקורת הם מרכיב קריטי בתהליך הלימוד של עיצוב ממשק. התרגולים מאפשרים לכם לקחת את הידע התיאורטי שאתם מקבלים בקורס ה-UI, ולהוציא אותו אל הפועל דרך עשייה, אימון ומשובים בונים. התרגולים והמשובים שכל סטודנט מקבל, לצד צפייה בפרויקטים ובביקורות שניתנות גם לסטודנטים אחרים, מאפשרים לכם ליישם ולייעל את הפרקטיקות הבאות לידי ביטוי במתודולוגית עיצוב ממשק, ולחדד רגישויות ויזואליות ואסתטיות שונות, כגון: הרמוניה ואיזון בקומפוזיציה, צורניות, צבע וטיפוגרפיה. 

קורס UI של קודזיינר שם דגש רב על תרגולים ופרויקטים, השזורים מתחילת הקורס ועד סופו, ועל משובי ביקורת לכל אחד ואחת מהסטודנטים בתחנות שונות במהלך הקורס.

בקורס UI נבצע סקירה היסטורית מעמיקה וממוקדת של שפות גרפיות בממשקי משתמשהרקע, הסיבות, ההקשר והחוקיות של כל שפהמראשית ממשקי המשתמש בסביבה דיגיטלית, דרך ההווה, ועד לאופנות עכשוויות. נלמד לנתח ולהבין את המאפיינים הויזואליים בהקשר של רוח התקופה, נבין את הסיבות להתפתחות שפות חדשות, ונתרגל את הידע התיאורטי באופנים שונים.

בקורס UI נסקור את כלי העבודה הרלוונטיים לדיסציפלינת עיצוב הממשק, כשהפוקוס שלנו יהיה על פיגמה – הכלי הפופולרי ביותר בארץ ובעולם לאיפיון ועיצוב ממשקי משתמש.

הנרשמים לקורס UI מקבלים – חינם קורס פיגמה (מוקלט) מתודי ומעמיק, לטובת הבנה ותרגול של היכולות של פיגמה, כמו גם מתודות וטכניקות עבודה נכונות בעיצוב ממשקי משתמש. בנוסף, נבצע בקורס סקירה כללית של האקו-סיסטם של עולם האינטראקטיב, אשר כולל את הכלים הנפוצים מחבילת אדובי (פוטושופ, אילוסטרייטור, אפטר אפקטס וכו).

בקורס UI נלמד את היסודות התיאורטיים בעיצוב תקשורת חזותית: קומפוזיציה, חומר וטקסטורה, צורניות והפסיכולוגיה של הצורות, תורת הצבע והפסיכולוגיה של הצבעים, וטיפוגרפיה. נשתמש בהקשר והצרכים הספציפיים של עיצוב ממשק משתמש כמוקד להעמקה והרחבה ביסודות אלו, תוך תרגול אינטנסיבי של העקרונות התיאורטיים ומימושם בצורה מושכלת, מתודית ועקבית. נלמד על המשמעות וההיבטים השונים של היררכיה ויזואלית בכלל ובממשקי משתמש בפרט, ונתרגל את הביטויים שלה בקומפוזיציה, צבעוניות, טיפוגרפיה ורכיבי ממשק.

בקורס UI נלמד על עקרונות התקשורת החזותית כפי שהם באים לידי ביטוי באייקונים, וננתח אייקונים משפות גרפיות שונות, על מנת לזהות את המאפיינים העיצוביים השונים שנעשה בהם שימוש. נלמד ונתרגל את אופן השימוש באייקונים בשפת ממשק ואת המגבלות, היתרונות והחסרונות שלהם. כמו כן, נלמד ונתרגל מתודולוגיית עיצוב אייקונים, החל מהפשטה ואיפיון מטאפורי, וכלה בהגדרה צורנית, מרקמית וצבעונית. 

ברוח הפרקטיקה והתאימות לצרכי השוק, נלמד ונתרגל גם איך להתאים אייקונים מאיקונוגרפיות קיימות לשפה עיצובית שנבחר, ובנייה מהירה של אייקון-סט משלנו.

בקורס UI נלמד ונתנסה בגזירת שפה ממשקית משפות מותגיות של חברות שונות, נגדיר שפות ממשקיות מאפס בהתאם לעקרונות שונים של Look & Feel, נלמד ונתרגל מחקר ויזואלי, ויצירת שפה גרפית ממשקית נכונה על רבדיה השונים; החל בהגדרת סכימות צבעוניות וטיפוגרפיות נכונות, והגדרת מאפיינים צורניים שהולמים את העקרונות שהגדרנו, וכלה באיקונוגרפיה.

בקורס UI גם נשים דגש על עקרונות הנגישות, שיאפשרו לנו לקחת בחשבון לקויות ראיה שונות, נעמיק בהיכרות עם רכיבי ממשק שונים, ונתרגל פרקטיקות מתקדמות של עיצוב בפיגמה, על מנת לייצר את השפות הגרפיות ולעצב את הממשקים שלנו.

בקורס UI נלמד ונתרגל את המעבר הנכון בין איפיון לעיצוב: איך קוראים ומנתחים UX Wireframes על היבטיהם השונים, בדגש על הבנת התפיסה התפעולית, וזיהוי ושימור היררכיות לוגיות ו-ויזואליות. מתוך הבנה מעמיקה של האפיון נלמד למצוא את הפתרונות הויזואליים הנכונים, שלא יסתרו או יבלבלו את האיפיון, אלא ישביחו אותו לכדי פתרון מוצרי מדויק והוליסטי.

בקורס UI נלמד מתודולוגית Cross-platform, ונתרגל פרקטיקות רלוונטיות ושיטות ייעול, בעיצוב לרזולוציות וגדלי מסך שונים. נלמד לעומק את ההקשרים והדרישות של עולם המובייל, את המשמעויות של מסכי מגע בעיצוב ממשקים, ואת הקונבנציות של עיצוב ממשק למכשירי מובייל. כמו-כן, נחקור לעומק את ההבדלים שבין אנדרואיד ל-iOS, ובין אפליקציות Native ל-Mobile Web. את כל הידע הזה נקבל שתי וערב עם תרגול אינטנסיבי בפרוייקטי מובייל ו-Responsive cross-platform.

כמעצבי ממשק, אנו צריכים את הידע והכלים שיאפשרו לנו לתרגם מידע מספרי למסר חזותילהשתמש בדימויים ויזואליים על מנת להציג ולתקשר נתונים. בקורס UI נלמד ונתרגל את הקטגוריות והסוגים השונים של הדמיות נתונים נפוצות, ונלמד באיזה הקשר ואופן נשתמש בכל אחת מסוגי ההדמיות הללו. 

כמו-כן, נלמד ונתרגל בקורס UI קומפוזיציה והיררכיה, צורניות, צבעוניות, טיפוגרפיה ואיקונוגרפיה בהקשר של דשבורדים – נלמד כיצד הם בנויים ומתי ואיך לגשת לעיצוב שלהם.

מערכות מורכבות מציבות אתגרי עיצוב רבים, ובוחנות לעומק את כישורי עיצוב הממשק שלנו. מורכבות מייצרת דילמות, שהפתרונות שלהם אינם טריוויאליים, ושדורשים הבנה מעמיקה של האיפיון, ידע ממוקד, רגישויות גבוהות להרמוניה ואסתטיקה ויזואלית, איזון, איפוק ובשלות. במהלך הקורס UI נתרגל את הידע והיכולות המצטברים שלנו, ונבחן אותם אל מול אתגרים קשים של עיצוב ממשקים למערכות מורכבות.

את כל ההחלטות שעשינו בתחילת ובמהלך תהליך עיצוב הממשק שלנו, אנחנו נרצה לאגד בצורה מסודרת אל "מילון מונחים ויזואלי".

בקורס UI נלמד ונתרגל את האופן הנכון של איפיון והצגת Styleguide, נלמד על הנקודה שבה Styleguide מתפתח לכדי ספריית תבניות (Patterns Library), ומשם לדיזיין סיסטם (Design System). נבחן סוגים שונים של דיזיין סיסטמס והמאפיינים התוכניים, המבניים וההתנהגותיים שלהם, ועל איך הם באים לכדי ביטוי בעבודת צוות עיצוב, ואל מול צוותי פיתוח. כמו כן, נסקור ונקבל השראה מדיזיין סיסטמס מתקדמים של חברות טכנולוגיה שונות.

החלק האחרון בתהליך העבודה של מעצבי ממשק , הוא העברת העיצובים לפיתוח צד-לקוח (FED).

בקורס UI נסקור ספריות קוד וערכות שונות, אשר יסייעו לנו בבחירות עיצוביות עם היתכנות פיתוחית גבוהה, נלמד ונתרגל שיטות של עיצוב מוכוון-פיתוח, ועל אופנים נוספים שבהם הכלים שלנו מסייעים לנו לבצע Hand-off נכון של העיצובים שלנו לצוותי פיתוח. נלמד על סוגים שונים של בקרת איכות לתוצרי הפיתוח ואופן ההתנהלות בהן, על מנת להגיע לתוצרי פיתוח שהם פיקסל-פרפקט (מדוייקים עד רמת הפיקסל).

כמו-כן נלמד בקורס UI על מושגים נפוצים בתעשייה, ומודלים התנהגותיים הקשורים לנקודת הממשק של מעצבי UI עם אנשי צוות שונים בארגון, ועם הארגון כישות עסקית.

שוק העבודה מלא בעבודות מסוגים שונים, עם דרישות שונות ושכר שונה. כדי שתדעו איך ואיפה למצב את עצמכם חשוב שתבינו במדויק את השוק בנוי, מהן האופציות השונות, מהן האפשרויות הרלוונטיות שלכם, ומה אתם צריכים לעשות כדי להיות רלוונטיים למשרות UX/UI האלו.

בקורס UI נתחיל מלסקור את המודלים הארגוניים השונים הקיימים בשוק, מחברות פרוייקטים ועד לתאגידים, כולל היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם, נבין את דרגות הבכירות והמומחיות של UX (או UX/UI), המוגדרות כסטנדרט בתעשייה, ונדבר על טווחי השכר הרלוונטיים לכל שלב בקריירה המקצועית שלנו כמעצבי UX או UX/UI.

משם נמשיך למה השוק מחפש ולמה, ונבחן ביסודיות את כל הכלים שלכם להתאמה למשרות השונות, החל מסקירה מעמיקה של הגישות והשיטות לעיצוב ובניית תיק עבודות, ועד טיפים להגדרת פרופיל לינדקאין, ולכתיבת קורות חיים. לבסוף, נדבר על מיצוב ושיפור הסיכויים שלנו להתברג למשרה הראשונה שלנו, ועל איך אפשר להתבלט מעל עקומת השכר.

חומרי הקורס כוללים חשיפה ולימוד של תכנים הקשורים להשתלבות בתעשית ה-UX/UI, כולל תכני לימוד של עיצוב ובניית תיקי עבודות, כתיבת קורות חיים, הקמת פרופיל לינדקאין, מיצוב, ראיונות עבודה, ולימוד מעמיק של סוגי החברות הקיימות בשוק כולל האופי והצרכים שלהן, וחשיפה של הכלים והיכולות הנדרשים להשתלבות בתחום ה-UX/UI בחברות מהסוג הזה.

כחלק מצעדי ההכנה הנרחבים להשתלבות בשוק העבודה, נלמד במודול על השתלבות בשוק העבודה, על כל השלבים בתהליכים סטנדרטיים באיתור משרה מתאימה – דגשים, טיפים, והכוונה שימקדו אתכם בתהליך, יעזרו לכם להימנע ממכשולים, ויגדילו את הסיכויים שלכם בהשלמת תהליך הגיוס בהצלחה.

יש לנו ניסיון מצטבר של עשרות שנים בתחומים של UX ו-UI בחברות טכנולוגיות שונות, בסטארטאפים ובחברות פרויקטים. עברנו את המסלול כולו – מג'וניורים ועד לתפקידי מפתח ותפקידים ניהוליים, שבהם גייסנו עשרות אנשי UX ו-UI. מתוך ההיכרות הקרובה הזאת עם העשיה והתעשייה בישראל, אנחנו יודעים להגיד מה באמת צריך ללמוד ולדעת ב-UX ו-UI כדי להתחיל לעשות, ומה באמת צריך לעשות כדי למצוא עבודה.

סדרה של פרקי מבוא שבה נכיר את התוכנה, היתרונות הבולטים שלה אל מול תוכנות מתחרות, וגם נתחיל מייד לצלול למעטפת הממשקית שאיתה אנחנו עומדים לעבוד במהלך ההתמקצעות שלנו. נכיר גם את קהילת הפיגמה, התוספים וה-Marketplace שלה, שיתמכו בנו במהלך הדרך, ויפתחו כיוונים שמאתגר יותר להגיע אליהם באופן עצמאי.

בנוסף, נסקור כלים בסיסיים שונים שיאפשרו לנו להוציא מהכח אל הפועל את הרעיונות העיצוביים הראשוניים שלנו, שרלוונטית בעבודה השוטפת שלנו כמעצבי UX/UI. בין השאר נלמד ליצור ולערוך צורות בסיסיות, ואיך משתמשים בחיבורים וחיסורים בוליאניים על מנת לייצר צורות מורכבות. כשנשלוט בכלים העומדים לרשותנו נתרגל יצירת אייקונים על בסיס הכלים שלמדנו. כמו-כן, נכיר מאפיינים לשליטה בגודל, צבעוניות וצורה, וגם נלמד לייבא קבצים לתוך פיגמה כדי להשתמש בהם כרפרנס בעבודתנו. ולבסוף, נכיר גם את הפריימים, נלמד את הלוגיקה שעומדת מאחוריהם, ונלמד כיצד למצות ולנצל בצורה האופטימלית את האפשרויות המתקדמות שמתאפשרות לנו בעבודה איתם.

בפיגמה !It's all about the automation, הפיצ'רים האיכותיים והשימושיים ביותר מתמקדים בצד שחוסך לנו עבודה סזיפית וידנית. בפרקים אלו נלמד לנצל את הכלים שהתוכנה מנגישה לצורך מטרה זו, באמצעות הגדרת מאפיינים ושמירתם לשימוש חוזר בפרויקט שלנו, וגם כיצד לממש את הצורך הפרקטי שעולה מפעם לפעם לנתק את האוטומציות מאובייקטים, כשהדבר רלוונטי לעבודתנו.

במהלך תהליך הלמידה נעשה זאת ברמה הבסיסית ביותר באמצעות הגדרת צבעוניות, טיפוגרפיה, אפקטים וכו' בצורה נוחה למימוש ולעדכון רטרואקטיבי בפרויקטים שלנו, וגם נלמד כיצד לעשות זאת ברמה מתקדמת, ע"י שימוש בקומפוננטות חכמות ומרובות פרמטרים, שיאפשרו לנו לעבוד בצורה הגמישה והפרקטית ביותר.

(נשמע סינית? אל דאגה, בסוף הקורס תבינו בדיוק את המשמעות והערך של הדברים).

בפיגמה ישנן שתי פונקציות מדהימות ושימושיות במיוחד למעצבי UX/UI – וריאנטים ו-Auto Layouts. ישנם מעצבים רבים שחיכו מספר שנים שמישהו ירים את הכפפה בפיתוח הפיצ'רים האלו, ופיגמה עשתה זאת בגדול. הפונקציות הללו פותרות אתגרים יומיומיים בעבודה מהסוג שלנו, שלפני יציאתן גזלו מאיתנו זמן עבודה לא פרופורציונלי, שהאט את ההתקדמות שלנו בצורה משמעותית.

בסדרת הסרטונים האלו נכיר את הצורך שלנו בפיצ'רים הללו, ונלמד כיצד הם נותנים מענה, איך משתמשים בהם נכון, ומה הגבולות שלהם. נשתמש בדוגמאות מהחיים שבאמצעותן נמחיש את השימוש המעשי בפונקציות הללו החל משימוש יומיומי ושוטף, ועד מיצוי היכולות שלהן בצורה מקסימלית.

סדרת הפרקים של תהליכי עבודה היא הסדרה הארוכה והמשמעותית ביותר בקורס זה, ואנחנו בשלים אליה בשלב זה מכיוון שבנקודה זו יש לנו הבנה לגבי הפיצ'רים הבסיסיים שהתוכנה מציעה, ועכשיו ההבנה הזו מתנקזת לחלק החשוב של ללמוד לעבוד נכון עם הכלים והפיצ'רים שהכרנו.

בסדרת פרקים זו נלמד איך לעבוד עם הפיצ'רים בצורה מקצועית, מתודית ונכונה למעצבי UX/UI, ואיך לשלב בין הפיצ'רים השונים בצורה אופטימלית כדי לקבל תוצרים עם מקסימום גמישות, ומינימום עבודת תחזוקה.

את סדרת הפרקים הזו ילווה פרויקט UX/UI שנעבור אותו שלב אחרי שלב לטובת הטמעת המתודות בצורה פרקטית שמשקפת את העבודה בעולם האמיתי. לצד פרקי הלימוד תתאפשר לכם הורדה של קבצים בתחנות יעודיות של הפרויקט, על מנת שתוכלו לממש מיידית את המיומנויות שרכשתם, ולהטמיע אותן היטב בעבודתכם.

בין המתודות שנתמקד בהן בשלב זה יהיו המעבר בין שלב ה-UX לשלב ה-UI, אינדיקטורים, הגדרת AL כקומפוננטות, וריאנטים מרובי משתנים ווריאנטים מקוננים בקומפוננטות, גרידים, מיקום והגדרת תמונות, ועוד.

בפרקים אלו נלמד כיצד לקחת את ה-Wireframes שיצרנו, ו/או המוצר המעוצב, ולהפיח בו חיים באמצעות יצירת אינטראקציה בין המסכים.

נכיר את סוגי ההנפשות השונות במעברים בין מסכים, משכים ומקצבים, וגם מאפיינים מתקדמים כגון הפיכת אובייקטים ל"דביקים" (Sticky), ומהצד ההופכי יצירת אובייקטים נגללים בצירים השונים במידת הצורך.

את הפרקים האחרונים נקדיש לסיכום המיומנויות שרכשנו, לא לפני שנכיר עוד כמה טיפים וטריקים אחרונים שיקלו עלינו בעבודה היומיומית שלנו כמעצבי מוצר בפיגמה.

את הסילבוס לקורס UX/UI המוקלט אפשר להוריד גם כקובץ

עלות הקורס: ₪3,950 + מע"מ

עלות הקורס

₪3,950 + מע"מ

מצטערים, הקורס מלא

שימו ❤️, גישה לתכני הקורס תיפתח במהלך 24 שעות ממועד הרכישה, ולאחר אישור תקנון הלימודים שישלח אליכם במייל.

בהדרכת הוידאו שלנו כבר צפית?

שינוי קריירה הוא עניין רציני. לפני שמשקיעים בו זמן, כסף, ושאר משאבים  – חשוב להיכנס לזה בעיניים פקוחות, ועם כל המידע הרלוונטי.

בהדרכת הוידאו הזו אנחנו עונים על השאלות הכי חשובות והכי נפוצות שנשאלנו במרוצת השנים. ההדרכה תעזור לך לקבל תמונה מקיפה של מה נדרש ומה צפוי לך בתהליך הזה.

אנחנו ממליצים בחום לפנות 30 דקות, עם קפה / תה / בירה / מה שבא לך, ולצפות בהדרכה במלואה. אם יהיו לך שאלות נוספות אנחנו תמיד זמינים. צפייה מהנה 🙂