חושבים על לימודי UI?
צפו בהדרכה עכשיו
למוצרים דיגיטליים ממשקיים יש שני מימדים גלויים משמעותיים – מימד המבנה וההתנהגות ─ זה ה-UX או אפיון חווית משתמש, ומימד הנראות ─ זה ה-UI או עיצוב ממשק משתמש. אין UX בלי UI, ואין UI בלי UX. בקודזיינר אנחנו מלמדים גם UX וגם UI.
ה-UX ─ אפיון חווית משתמש – עוסק בהנגשת הממשק למשתמשים, בהגדרת מבנה ואופי התהליכים שקורים בו, באפיון מנגנוני ניווט והתמצאות, ובתכנון של מנגנוני משוב שונים, שאמורים לשקף למשתמשים בכל רגע נתון: "אני פה, זה מה שקורה עכשיו, אלו הדברים שאני יכול/ה לעשות כרגע, זה מה שקורה סביבי, וזאת הסיבה לכל זה".
קורס ה-UX של קודזיינר מתמקד בלימודי ליבה של UX, במתודולוגית עבודה נכונה, עקרונות ופרקטיקות, כפי שהם באים לידי שימוש בתעשייה.
ה-UI ─ עיצוב ממשק משתמש – עוסק עוסק ביצירת מעטפת של נראות לשלד התפעולי שהוגדר ב-UX. הצבעוניות, הגופנים, האייקונים, הריווחים, היישורים והמרחקים. ה-UI משלים את ותומך ב-UX, מדייק את ההיררכיות הממשקיות וההרמוניה המבנית, ומייצר את האופי והאסתטיקה של הממשק. זאת האריזה, הדבר הראשון שרואים במוצר.
קורס ה-UI של קודזיינר עוסק בעיצוב ממשק, שהוא התמחות בתחום העיצוב הגרפי. הקורס לא מיועד להוציא אתכם מעצבי מותג, מעצבי פרינט וכו', אם כי הוא כולל יסודות מוצקים בכל מה שנוגע לעיצוב דיגיטלי בכלל, ואינטראקטיב בפרט. המשמעות היא שבזמן שנושאי הקורס נלמדים תמיד דרך הפריזמה של עיצוב ממשק, המיומניות שתרכשו שימושיות גם בהתמחויות עיצוב נוספות לסביבת מסך.
קורס UX שלנו (כמו גם קורס UI) מיועד לקהל הרחב ולמתחילים ─ כל מי שיש לו תשוקה ללימודי UX, ונכונות להשקיע בהתמקצעות בתחומים האלו לפי סטנדרטים של ידע המקובלים בתעשייה. מעבר לכך נדרשת זיקה אסתטית, וסקרנות לטכנולוגיה.
יש אנשים שעובדים בתחומים אחרים לגמרי ורוצים להיכנס לתחום של UX, יש מעצבים מדיסציפלינות עיצוב שונות שעושים הסבה ל-UX, ויש מעצבי UX שכבר עובדים בתחום, ורוצים לחדד ולדייק את הידע המקצועי שלהם. כל אלו רלוונטיים ומצטרפים ללימודי UX שלנו באופן שוטף.
התנאים היחידים והחשובים ביותר שחייבים להיות – זו התשוקה ללמוד ולהעמיק בתחום, והנכונות להשקיע בכך.
לימודי UX (כמו גם לימודי UI) בקודזיינר מיועדים לקהל הרחב ולמתחילים, ואין צורך בידע מוקדם – את כל הידע שאתם צריכים כדי להפוך לנשות ואנשי UX מקצועיים, תקבלו בקורס. כמובן, שאם אתם מהאוטודידקטים, אתם מוזמנים להרחיב את הידיעות שלכם בתחום, גם בלי קשר לקורס – זה תמיד טוב – אבל זה לא הכרחי.
זה בהחלט אפשרי להתמקד בלימודי UX ללא לימודי UI ולהיפך, אם נטיית הלב שלכם היא רק לאחד מהתחומים, מכל סיבה שהיא. קורס UX/UI בקודזיינר, בנוי משני קורסים עצמאיים ובלתי תלויים – קורס UX וקורס UI – שפשוט מחוברים אחד לשני – אין תלות הדדית במבנה הקורסים, בסילבוסים או במערכי השיעורים, ואצלנו אפשר ללמוד את כל אחד מהקורסים האלו בנפרד.
יחד עם זאת, חשוב להבין שמרבית מהמשרות המוצעות בתעשיה בתחום הזה, פונות למעצבי מוצר, כלומר אנשי ונשות UX/UI – כאלו שיודעים לעבור תהליך עיצוב מוצר שלם, החל ממחקרי UX מקדימים, וכלה בעיצוב UI פיקסל-פרפקט. משרות UX בלבד או UI בלבד, הן נדירות בהרבה (ולרוב מכוונות לאנשי מקצוע מנוסים ומיומנים ביותר), מה שמקטין משמעותית את סיכויי ההשתלבות שלכם בתחום. כמובן, שאם אתם מגיעים עם נסיון קודם בתחום ה-UX או ה-UI, ואתם מחפשים רק לימודי UX או לימודי UI כהשלמה ליכולות המקצועיות שלכם, אז אין לכם את הבעיה הזו.
משך הקורס UX אונליין של קודזיינר הוא כ-4 חודשים, והוא בנוי באופן הבא:
קורס Figma
קורס UX
אחת התגליות הכי שוות שהיו לנו בעידן הקורונה היו שממש ממש לא! גם אנחנו חששנו ולא רצינו לעבור ללייב, אבל בלית ברירה ניסינו, והניסיון הראה לנו בצורה חד משמעית, שבני אדם מצליחים להתחבר אחד לשני ולמרצה גם אונליין, ואפילו מבלי לשים לב לזה. ובנוסף, רבים מהסטודנטים שלנו נפגשים גם בעולם האמיתי במהלך הקורס וגם לאחריו, זה שמסגרת השיעור דיגיטלית לא אומר שאתם מחוייבים לעצור שם.
בקורס נבנית דינמיקה של אמפתיה ואינטימיות גם בפורמט הזה, והדבר האחרון שתרגישו זה שאתם לא מקבלים תשומת לב, אכפתיות או מענה רק בגלל שזה בזום.
מעבר לכך, כל השיעורים בקורס מוקלטים, כך שתוכלו להשלים שיעורים שפספסתם מבלי להיות תלויים בסיכום כתוב של סטודנט אחר, ואף לחזור ולהתרענן על תוכן שתרצו לחדד. זה יתרון אדיר שנגיש בפורמט שבנוי לדיגיטל ונח לצרוך אותו כך.
יש לנו ניסיון מצטבר של עשרות שנים בתחומים של UX ו-UI בחברות טכנולוגיות שונות, בסטארטאפים ובחברות פרויקטים. עברנו את המסלול כולו – מג'וניורים ועד לתפקידי מפתח ותפקידים ניהוליים, שבהם גייסנו עשרות אנשי UX ו-UI. מתוך ההיכרות הקרובה הזאת עם העשיה התעשייה בישראל, אנחנו יודעים להגיד מה באמת צריך ללמוד ולדעת ב-UX כדי להתחיל לעשות, ומה באמת צריך לעשות כדי למצוא עבודה.
קורס ה-UX בקודזיינר מבוסס על טהרת הפרקטיקה והנסיון, נמנע במכוון מגישה אקדמית-תיאורטית, הוא עשיר מאוד בתרגול מעשי, ומעודד ספיגה מיטבית של חומר הלימוד.
במהלך הקורס ובשילוב עם תרגולים ומטלות הבית תעבדו על 3-4 פרויקטי UX, בהתאם למידת ההשקעה שלכם. פרויקט הדגל שילווה אתכם הוא פרויקט הסיום, ובו תעברו תהליך מתודי של אפיון (UX) על כל שלביו, עם תחנות של ביקורת פרטנית. לצד פרויקט הסיום תעבדו על פרויקטים נוספים שבכל אחד מהם תעמיקו ותתמקדו בנושא אחר, על מנת לדייק וללטש את המיומנויות שלכם באפיון ועיצוב חווית משתמש.
תיק עבודות איכותי הוא הדבר החשוב ביותר שיהיה לכם בתהליך ההשתלבות בשוק, ועל כן כל פרויקט ופרויקט שתעבדו עליהם בקורס נבנו כדי לתמוך בכך ולהיכנס לתיק העבודות שלכם, כתוצר שממחיש את המיומנויות המקצועיות שלכם על הצד הטוב ביותר.
בתחום שלנו יש חשיבות עליונה להעמקה בתהליכים שאנחנו עוברים, והדרך שבה אנחנו ממחישים בצורה הטובה ביותר את התהליכים האלו היא באמצעות תיק עבודות. המטרה שלנו היא שתיק העבודות שלכם יכיל פרויקטים שיגרמו לכם להתבלט באיכות העבודה שלכם, ויאפשרו לכם להשתלב בהצלחה בשוק העבודה. לכן, במהלך לימודי ה-UX, אנחנו מלווים אתכם בבניית פרויקט הדגל לפורטפוליו שלכם, שבו תעברו שלב-שלב תהליך מעמיק ומקיף, וגם תקבלו ביקורות מקצועיות על ההתקדמות שלכם בפרויקט, מה שיביא אתכם לתוצר איכותי ומקצועי.
מעבר לכך, בשיעור האחרון של קורס ה-UX אנחנו מדברים על תיק העבודות ועל החסמים שהוא מציף, ובונים יחד תוכנית פעולה כדי לממש את תיק העבודות שלכם בצורה היעילה והאיכותית ביותר, שתמחיש את הידע שרכשתם בצורה נכונה ואטרקטיבית, מבלי לבזבז זמן מיותר. הטיפים בשיעור הזה הם Priceless, ומגיעים מ-15 שנים של היכרות שלנו עם בוגרי קורסים שהכשרנו, ומה הכי עבד להם. יש למה לחכות.
למשתתפים בקורסי UX שלנו יש קבוצות ווצאפ סגורות במיוחד עבורם, שבה הם יכולים להעלות דיונים, שאלות, ולקבל ביקורת עמיתים, ומשובים מהמתרגלים והמרצים.
בנוסף, לבוגרי קודזיינר ישנה קבוצת בוגרים סגורה בוואצאפ, שבה אנחנו חושפים בוגרים שלנו להזדמנויות קידום ותעסוקה בתצורות שונות. מעבר לכך, אנחנו אוהבים את הסטודנטים שלנו, ומשתדלים לתמוך בהם ככל שניתן, גם לאחר הקורס.
אתם תקבלו תעודת סיום קורס UX של קודזיינר. אנחנו גם רשומים כמוסד להשכלה בלינקדאין, כך שתוכלו להוסיף אותנו כמוסד לימודים שעברתם בו לימודי UX. אבל בואו נהיה כנים רגע: אין כזה דבר "תעודה נחשבת". אף מעסיק פוטנציאלי בתחום של UX/UI לא יפסול או יקח אתכם לעבודה, רק כי יש לכם תעודה כלשהי. הדבר היחיד שנחשב זה הידע שלכם דה-פקטו, ואותו אתם יכולים לשקף רק דרך תיק העבודות שלכם, ומשם לפתוח את הדלת לראיונות עבודה.
התעשייה מתעדפת יכולת עבודה מוכחת, על פני יכולת עבודה "על הנייר". בדרישות משרה, שבהן יש דרישה לתואר אקדמי, זה בעצם ניסיון לייצר סנן (כמו "שירת בצבא"), כדי לזמן רק מועמדים שיש יותר סיכוי שידעו לעשות את העבודה. אבל תארים באקדמיה, מעולם לא הצטיינו בלהכין אנשים למה שבאמת קורה בשוק העבודה – את זה כולם יודעים, ואינטרסים עסקיים בסיסיים מתעדפים אנשים שיודעים לעבוד. במרחב העסקי, אני אחפש את מי שיוכל לתת תמורה כמה שיותר מיידית לכסף שלי, כלומר ידע להתמודד עם העשיה היומיומית, ולהביא תוצאות בצורה עצמאית.
כמובן, שאם במהלך איתור מועמדים, יתקל המנהל המגייס בשני מועמדים שונים, ששווים לחלוטין בכל הפרמטרים: מקצועיות, אישיות, כימיה בין-אישית, יכולת ורבלית, יכולת עבודה בצוות, וכו – ולאחד מהם יהיה תואר ולשני לא יהיה – אז יכול להיות שהוא יבחר בזה עם התואר, כי מה זה כבר עולה לו, למה לא? אבל זה אף פעם לא עובד ככה בעולם האמיתי. מתוך סך הפרמטרים שמשקללים, כדי לאמוד את ההתאמה של מועמד למקום עבודה מסוים, תמיד יהיו כאלו שמתאימים יותר, ובמקומות עבודה שלא מחויבים לפרוטוקול גיוס מוסדי, רק לעיתים נדירות יהיה התואר האקדמי, זה שמייצר את ההטיה לטובת מועמד אחד על פני אחר.
ומה מראה לתעשיה את היכולות המוכחות שלי לייצר תוצר? תיק עבודות. זו הדרך שלכם להראות שעברתם קילומטראז' של עשייה, הגם שלא מתוך ניסיון בתעשייה, אבל עשיתם את המקסימום שאפשר לעשות, מבלי להתחיל לעבוד, הלכה למעשה. תיק עבודות טוב, תמיד ינצח תואר אקדמי.
אתם נרשמים למוסד לימודים בעבור הידע שהוא מחזיק, וההבטחה של היכולת שלו ללמד את הידע הזה, אבל אף מוסד לימודים לא יכול למכור לכם קריירה ודאית תמורת שכר הלימוד שלכם. זה גימיק שיווקי – ואם נהיה עדינים, זה מאוד לא אתי למכור אשלייה כזו. האמת הפשוטה היא, שקריירה ב-UX/UI (או בכל תחום אחר) לא מקבלים על מגש של כסף.
אז מה אנחנו כן עושים?
אתם יכולים לעצור את הקריאה כאן, אבל אם זה מעניין אתכם, הנה כמה טיפים פוקחי עיניים בהקשר של הבטחות השמה / הפניה למשרות / סטאז':
פיגמה היא התוכנה הפופולרית ביותר בארץ ובעולם למעצבי UX/UI. היא נוצרה לטובת עבודה יעילה ופורה יותר של דיסציפלינות ה-UX וה-UI ואינטגרציה חסרת חיכוך ביניהן, כמו גם מעבר טבעי של שתיהן אל צוותי הפיתוח. טוטוריאלים על פיצ'רים לא חסר, אבל מה שמשמעותי ללמוד הוא מתודולוגיית עבודה נכונה לאנשי UX/UI, וזה נושא שמועבר בצורה מעמיקה בקורס, וכאמור יהיה זמין לסטודנטים שלנו ללא תוספת תשלום.
כחלק מהקורס UX, אתם מקבלים – כבונוס – קורס פיגמה מוקלט בן 27 מפגשים, בשווי 960 ש"ח, שמלמד פיגמה מהיסודות ומעלה, בצורה יסודית ומעמיקה. דרך הקורס הפיגמה תלמדו גם את כל הפיצ'רים המשמעותיים של פיגמה, וגם מתודולוגיית עבודה נכונה עם הכלי, בהקשר הספציפי של איפיון חווית משתמש (UX) ועיצוב ממשקי משתמש (UI).
מטרת הקורס UX היא להקנות לכם את כל הכלים הנדרשים, על מנת להפוך אתכם לאנשי מקצוע בתחום ה-UX, כולל ההיבטים הטכניים הרלוונטיים בשוק העבודה הנוכחי, וזה עוד מקום שבו אנחנו תומכים בכם כדי שתוכלו לעשות זאת בצורה חלקה. תהנו!
התשובה הקצרה היא לא: אין בקודזיינר אפשרות ללימודי UX ע"ח פקדון, ע"ח תלושים של משרד העבודה או החינוך, או ע"ח מענקי מדען כאלו ואחרים.
אבל אולי חשוב שתקראו גם את התשובה הארוכה. כל אחת מאפשרויות הסבסוד האלו, דורשות שמוסד הלימודים יהיה מפוקח ע"י משרד העבודה ו/או משרד החינוך. פיקוח כזה תחילתו בתהליך ביורוקטי מסורבל. וחשוב עוד יותר, הוא שמעבר לתהליך הנ"ל, מרגע שמקבלים מעמד של מוסד לימודים מפוקח (כמו למשל מוסדות אקדמיים) נהיה קשה מאוד לעדכן את תוכנית הלימודים, מכיוון שכל שינוי בתוכנית הלימודים, בסילבוס, או כל שינוי במערכי השיעור, חייב לעבור אישור של מפקח אזורי של אותם משרדים. ביורוקרטיה. ביורוקרטיה זה דבר מתיש, גורם לעצלנות, ומייצר סטגנציה בתוכניות הלימודים – בדיוק כמו שקורה באקדמיה – תוכניות לימודים שלא משתנות 15 שנה.
הקורס UX שלנו מתהדר בקשב שלו – גם לצורכי השוק וגם לצורכי הסטודנטים שלנו. אנחנו כל הזמן (באמת, אבל) משפרים אותו, מוספים תכנים, מורידים, עורכים, מעדכנים, ומפרקים ובונים מחדש מערכי שיעור שלמים, כדי להביא את הקורס UX למקום שבו הוא נותן מענה יותר ויותר מדויק לסטודנטים, מבחינת סוג הידע, ההיקף שלו והאופן שבו הוא מועבר על מנת לאפשר להוציא אנשי UX מקצועיים וטובים יותר, שמוכשרים יותר לעשיית UX, ושמתאימים יותר לתעשייה.
אין מטרה עליונה מזו לכל מוסד לימודים, באשר הוא. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמינו להיכבל ע"י הבירוקרטיה של מוסדות ממשלה ארכאיים, וגם אתם לא. מי שישלם את המחיר, בסופו של דבר הוא אתם. יחד עם זאת, על מנת לבוא לקראת סטודנטים, שזכאים לאחד מסוגי הסבסודים הללו, אנחנו מציעים הנחות מסויימות כמחווה של רצון טוב, וניסיון לגשר על הפער. אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר על מנת לברר את זכאותכם להנחה כזו.
מפגשים
פרקי בונוס מוקלטים
שעות סה"כ
אילן ליכטנייר עוסק בתחומים של UX ו-UI כבר כ-13 שנים, הרבה לפני ש-UX היה כזה באזז-וורד. את המסלול שלו הוא החל בדור המייסדים של הכלכליסט, במחלקת האינפוגרפיקה, ומשם המשיך להתפתח בתפקידי UX/UI שונים בקונדואיט, נטקראפט ו-HP. במהלך הדרך היה UX Mentor בחממת הסטארטאפים של גוגל, ומייסד-שותף של קודזיינר.
בורינט, תאגיד מודיעין וסייבר, אילן הקים את תחום ה-UX/UI, בנה והכשיר את הצוותים, הגדיר והטמיע מתודולוגיות עבודה נכונות בארגון, ויחד עם צוות עיצוב המוצר איפיין ועיצב מחדש סוויטה גדולה של מערכות מורכבות. התפקיד הבא שלו היה בחטיבת החדשנות באינטל, שם היה אחראי עם הצוות שהקים על איפיון ועיצוב סוויטת מערכות מורכבות, העוסקות בניתוח מבוסס בינה-מלאכותית של תאום-דיגיטלי של כדור הארץ.
לאילן יש כ-9 שנות ניסיון תעשייתי במערכות מורכבות, ניסיון Hands-on רב ביותר, וכמו-כן ניסיון עשיר בבניית, ניהול וארט דירקשן של צוותי עיצוב מוצר, ובעבודה בעולמות תוכן שונים, ומול צוותי טכנולוגיה מכל הסוגים.
מאז שהייתה ילדה, חגית נמשכה לכל תחומי העיצוב (כולל עיצוב אופנה :)). עיצוב תמיד היה התשוקה שלה, כמו גם היכולת והעניין שלה להתמודד עם אתגרים בדרכים חדשות, שונות ומעניינות. חגית נהנית למנטר ולייעץ ל-א.נשים, וזה מה שהוביל אותה לאהבתה להוביל צוותים ומוצרים ולרצון שלה לעשות תואר בפסיכולוגיה.
את המסע שלה בתחום הדיזיין וחווית המשתמש התחילה לפני 15 שנה במהלכם עסקה בעולמות חווית המשתמש, דיזיין ,אסטרטגיה וסדנאות חשיבה עיצובית.
את הניסיון העשיר שלה צברה בתפקידים ובתחומים שונים, מסטארטאפים ועד לארגונים גדולים. בתפקיד האחרון שלה הובילה שני צוותי חווית משתמש בישראל ובארה״ב בחברת Honeywell במשך 4 שנים בתפקיד של Sr. UX Manager.
בזמנה הפנוי ממנטרת ומתנדבת ביוזמות חברתיות, לומדת לתואר בפסיכולוגיה ומנסה לעשות ככל יכולתה כדי לחבר בין א.נשים, ולהשפיע במקומות בהם יכולה.
אדם סיים את לימודיו בעיצוב UX/UI בתחילת 2020, והיום מעצב מוצר בחברת TechSee, שבונה 5 מוצרים בתחומים של Ai, AR, Video Conversion, Self-service. במסגרת תפקידו, אדם היה אחראי על עיצוב מלא של מערכת No-code לבניית מודלים של AI, באמצעות איסוף דאטה והוצאת אימונים. בנוסף, הוא אחראי על בניית ה-Design System של החברה, אילוסטרציות ועוד פרויקטים מורכבים ומעניינים.
אדם מאמין, שעיצוב טוב חייב לשרת את המשתמשים ואת האסטרטגיה העסקית של החברה באופן שווה. הוא דוגל בעבודת צוות, לומד המון ממנהליו, מנהלי המוצר וכל שאר התפקידים חוצי-הארגון שהוא בא איתם באינטרקציה, וחושב שתקשורת וסקרנות הם כלים חשובים ליצירת ערך בחברה, וגם ללימוד עצמי.
אדם אוהב מאד ללמוד ולקרוא על פסיכולוגיה קוגנטיבית וכלכלה התנהגותית, אוהב להיות בעשיה ובעומס, ומרגיש שדווקא בזמני לחץ הוא פרודוקטיבי יותר.
קורס UX של קודזיינר מאפשר לימודי UX מהיסודות, וכולל את כל גוף הידע הנדרש על מנת לעסוק בתחום ה-UX, ברמה מקצועית ומעמיקה. הסילבוס מכוון ללימוד תהליכי העבודה והעקרונות הפרקטיים של מתודולוגית UX, כפי שהיא מקובלת בתעשייה, ונמנע במכוון מגישה אקדמית-תיאורטית לנושאי הלימוד השונים. המטרה שלכם היא ללמוד לעבוד – באמת, ולא לנהל שיחות סלון.
הסטנדרט של שוק העבודה, הוא זה שמכתיב את מה הידע שחשוב לדעת. דרך חיבור מעשי ויומיומי לתחום כאנשי מקצוע בתעשייה, בנינו קורס שמעביר את העקרונות החשובים ביותר, ועונה על הצרכים הפרקטיים של עיצוב UX בסביבות עבודה טכנולוגיות. אלו הם עיקרי התוכנית:
כחלק מהמסלול תקבלו *כבונוס חינם* קורס פיגמה מוקלט בן 27 מפגשים, שילמד אתכם את הפיצ'רים המשמעותיים ביותר בתוכנה, עם דגש מיוחד על תהליכי עבודה נכונים. הרעיון בפיגמה הוא לאפשר בניית שפה חווייתית וממשקית בצורה חכמה וגמישה, ולכן חשוב לדעת איך לעשות דברים נכון, ולא רק לדעת איך לעשות אותם.
בקורס פיגמה שתקבלו, תוכלו ללמוד את התוכנה עם דגש על צורת עבודה נכונה, שתאפשר לכם לתכנן קדימה ולהבנות בצורה לוגית ועקבית את מערכות עיצוב ה-UX שלכם, כך שישרתו את צרכי העבודה שלכם ביעילות ולאורך זמן.
רובכם תגיעו לקורס UX עם מטרה ברורה להשתלב בשוק העבודה לאחר סיומו. כרטיס הכניסה המשמעותי ביותר לתעשייה, בין אם כבוגרי לימודים מקצועיים של UX ובין אם כבוגרי תואר אקדמי, הוא תיק עבודות שמשקף את היכולת שלכם להתמודד בצורה מושכלת עם אתגרי המקצוע, תוך שימוש מתודי בתהליכים, שיטות וטכניקות עבודה המקובלות בתעשייה, לטובת השגת תוצרי UX מקצועיים ואיכותיים.
תיק עבודות טוב לג'וניור כולל בין 3-5 עבודות איכותיות, מעמיקות ומקיפות, שמתארות את שלבי תהליך האיפיון – ממחקרים ואנליזות ועד לתוצרים מפורטים – את היכולת להתמודד עם דילמות איפיוניות שונות, ואת היכולת לתקשר תהליכים, שיקולים ותוצרים באופן מקצועי ומדויק. את העומק הזה לא ניתן לשקף מתוך עבודות קטנות וקלילות, ולכן עדיפות ארבע עבודות מעמיקות על פני 12 שטחיות.
לימודי UX של קודזיינר מאפשרים לכם להגיע למטרה הזו, של 4 פרויקטים באיכות גבוהה לתיק העבודות שלכם, כמובן בהתאם למידת ההשקעה שלכם בקורס.
UX הוא תפקיד מפתח בכל חברת מוצר, שנמצא בצומת חשובה בין צוותים רבים האמונים על הגדרת ובניית המוצר. בשיעורים האלו נסקור את התהליכים המוצריים והעסקיים שמתרגמים בין רעיון למוצר, נכיר את דמויות המפתח בבניית מוצרים דיגיטליים ואת התפקיד של כל אחת מהן, נבין איך אנחנו משתלבים בתהליך, מהן נקודות ההשקה שלנו עם הצוותים האחרים, ומהן המשמעויות של החלק שלנו כאנשי UX בבניית המוצר. כמו-כן, נבין מה זה MVP ולמה זה חשוב לאנשי UX. עוד משהו שקורה בתעשיה, הוא עבודה מול מנהלי מוצר. בעולם האמיתי אתם כנראה לא תמציאו דרישות יש מאין, אלא תקבלו אותן ממנהלי המוצר. לכן נלמד מהן דרישות מוצריות (Product Requirements), מה הן אמורות להכיל, ומהם הפורמטים המקובלים להעברת דרישות מוצריות לצוותי עיצוב המוצר והפיתוח.
בקורס ה-UX גם נצלול לעומק של מתודולוגית UX מהקצה של מחקרים מקדימים ועד לקצה השני של מבדקי שמישות, ומתוך התהליך גם נתחיל להתוודע אל העולם הטרמינולוגי העשיר של תחום ה-UX.
כדי לדעת איך לאפיין מוצר, צריך קודם כל לדעת מי הם המשתמשים, את הנסיבות וההקשרים של השימוש שלהם במוצר, ואת ההתניות וההטיות שלהם, כשהם באים להשתמש במוצרים שאנחנו מאפיינים. מעבר לכך, גם חשוב לדעת מה קורה בשוק, מי הם המתחרים ו/או המוצרים המקבילים למוצר שלנו, ולנתח אותם לפי קריטריונים מקובלים של שמישות (Usability). רק מתוך ההבנות האלו נוכל להתחיל להגדיר את הפתרון הרלוונטי למוצר שלנו.
בקורס ה-UX נלמד ונתרגל את המימד המחקרי של מתודולוגית UX ─ נסקור את ההבדלים שבין מחקרים איכותניים למחקרים כמותניים, נלמד על ניתוח הקשר ותרחישי שימוש, ונעמיק במימד הפרקטי של מחקר משתמשים, מידול פרסונות וניתוח שוק השוואתי, אשר יתרמו לתהליכי אפיון נכונים.
השלב הבא של מתודולוגית UX מתחיל אחרי שסיימנו את שלב המחקרים המקדימים והניתוח שלהם, וצריך להתחיל לתרגם את התוצרים שלהם למודלים לוגיים, שיהוו את התשתית לתפיסה התפעולית של המוצר. תיאור המסקנות האלו באופן מקצועי, ידרוש מכם ידיעה של שיטות וטכניקות עבודה מסויימות.
בקורס UX נלמד על תרשימי זרימת משימות, תרשימי זרימת משתמשים (Flow Diagrams) ומפות אפליקציה – למה משתמשים בהם ואיך בדיוק עושים את זה.
כדי לבנות מוצר עם רמת שמישות גבוהה, חייבים להגדיר את מבנה המידע המוצג במוצר ולתכנן איך מנווטים ומתמצאים בו.
בקורס UX נלמד על שיטות המחקר הרלוונטיות להגדרת ארכיטקטורת המידע של המוצר, ועל מודלים ניווטיים ומנגנוני ניווט שונים שממפים ומנגישים את המרחב שהגדרנו, ומספקים למשתמשים שלנו התמצאות שוטפת בכל רגע נתון. בנוסף, נלמד על הגדרת ואפיון מודלי מידע ומבני נתונים, על היררכיות תוכן, ועל טקסונומיה בסביבות ממשקיות.
אחרי שחקרנו והבנו את המשתמשים והשוק, ויצרנו תשתית לוגית למוצר שלנו, אנחנו צריכים להתקדם למימוש יותר ויותר מפורט של איפיוני המוצר. לכל מוצר יש מימד מבני ומימד התנהגותי, שאמורים לשרת את מי המשתמשים שלו. כאנשי מקצוע בתחום ה-UX, אנחנו צריכים להבין את המשמעות של תפיסה תפעולית, וגם להיות מעורים בסוגים השונים של תפיסות תפעוליות, תבניות מסך ותבניות ממשק, בהבנה של איזה מטרות כל אחת מהן משרתת, ובאיך הן מתאימות למוצרים מסוגים שונים.
בנוסף, כחלק מאותה מתודולוגית UX סדורה, נלמד בקורס UX על Low/Med/High-Fidelity Wireframes, ו-Wireflows, ובאיזה שלב ואיך משתמשים בכל אחד מהם.
כדי שהמשתמשים שלנו ידעו לתפעל את המוצרים שאנחנו מתכננים, הם צריכים להבין אותם. מוצר מובן הוא – בין היתר – גם מוצר שבו ברורים אזורי ההשפעה ויחסי הגומלין בין חלקי המבנה השונים.
בקורס UX נלמד על היררכיות לוגיות במוצרים ממשקיים, על המשמעות וההגדרות שלהם ברמה המבנית והויזואלית, ועל איך הם באות לידי ביטוי במבני מסך שונים. בנוסף, נכיר תבניות מסך נפוצות המשרתות מטרות שונות במוצרים דיגיטליים.
במוצרים מונחי-משימות ועתירי תהליכים ממשקיים, יש חשיבות עליונה ליכולת שלנו לנהל את אותן משימות בצורה שמישה, שקופה ויעילה, אך כזו שעדיין מאפשרת ביצוע משימות פשוטות ומסועפות כאחד, מבלי לגרום למשתמשים שלנו תחושה של חוסר הבנה של מבנה התהליך, אובדן התמצאות בשלבי התהליך ועומס קוגניטיבי. לשם כך, צריך לתכנן בקפידה את התהליכים המשימתיים במוצרים שלנו, תוך שימוש בתבניות מבנה ותפעול נכונות, על מנת לשרת גם את הצרכים הפונקציונליים של המוצר, וגם את המשתמשים שלו.
בקורס UX, נלמד לעומק על מצבי ספיגה, תבניות ומנגנוני ממשק לניהול תהליכים, ופרקטיקות רלוונטיות באפיון תהליכי ממשק מורכבים.
הבנה של תודעת המשתמשים שלנו, ומה מייצר חוויה של עומס בשימוש במוצרים דיגיטליים, היא מפתח ליצירת ממשקים אינטואיטיביים ועם עקומת למידה תלולה. יש מכנים משותפים רבים בתהליכי הקוגניציה ובאופני התגובה שלנו, כשאנחנו משתמשים בממשקי אדם-מחשב.
בקורס UX נבין את העקרונות של איפיון מונחה-משתמשים (User-centered Design), וההשפעה שלהם על הגדרות איפיוניות, ונלמד את המשמעות של היוריסטיקות שמישות שונות באיפיון חווית משתמש, והאופן שבו הן באות לידי ביטוי. כמו-כן, נלמד לעומק על עומס קוגניטיבי ועל מתודות פרקטיות להפחתתו, כגון ממשקים מותנים, נבין את המשמעות של מודלים מנטליים ומודלים קונספטואליים, ובנוסף נלמד על עקרונות וחוקים שונים, הקשורים לתפיסת המשתמש בסביבת ממשק, ונסקור את ההשפעות והביטוי הפרקטי של הטיות קוגניטיביות שונות.
רכיבי הממשק הם מה שמאפשר לפעול פעולות במוצר, וליצור איתו את הדו-שיח הזה סביב נרטיב התפיסה התפעולית. היכולת שלכם לממש רעיונות מוצריים תלויה גם בהיכרות שלכם עם אבני היסוד התפקודיים של ממשקי משתמש ─ רכיבי הממשק.
בקורס ה-UX נסקור לעומק ונתרגל את הסוגים השונים של רכיבי הממשק, את המטרות השונות שהם משרתים, את אופן התפקוד שלהם ואת ההבדלים ביניהם, ונלמד איזה רכיבי ממשק מתאימים לאיזה מצבים, בהקשרים רלוונטיים של איפיון.
אם כפתור לא יראה כמו כפתור, אז המשתמשים שלנו לא ידעו ללחוץ עליו. האופי הצורני של מבני ורכיבי ממשק, יכול להשפיע לחיוב או לשלילה על היכולת של המשתמשים להבין את אפשרויות הפעולה שלהם במוצרים שאנחנו מתכננים.
כבר בשלב ה-UX צריך לשים דגש רב על שימוש בקונבנציות, ולכן בקורס UX נלמד פרקטיקות שונות באפיון ממשקים, שנוגעות למימד החזותי (אבל לא עיצובי) של מבנים ורכיבים בממשקי משתמש. כמו-כן, נלמד על Grid Systems ואיך להשתמש בהן, ונבחן את העקרונות של אסתטיקה איפיונית.
חוקיות מייצרת עקביות. עקביות מאפשר עקומת למידה תלולה ותחושת וודאות. וודאות מייצרת בטחון ואמון. עקביות (Consistency) בממשקי משתמש, היא מרכיב יסוד של שמישות (Usability), ועוזרת למשתמשים ללמוד מהר את המוצר שלכם.
בקורס ה-UX אנחנו נבחן לעומק תבניות מקובלות, קונבנציות ו-Best Practices לפתרון דילמות איפיוניות נפוצות, נלמד את המשמעויות הפרקטיות של חוקיות בשפה אפיונית, ואת המרכיבים השונים של תחביר ודקדוק שמייצרים חוויה עקבית בכל רחבי המוצר, ונלמד על הקשר שבין חוויה עקבית למימוש ציפיות המשתמשים ממוצר דיגיטלי. כמו-כן, נלמד לתבנת מבנים אפיוניים ומודלים התנהגותיים לכדי ספריית תבניות.
הדיאלוג של משתמשים עם ממשקים לא שונה במהות שלו, מאשר הדיאלוג בינם לבין בני אדם אחרים. חווית השליטה של משתמשים במוצר מורכבת מתחושת התמצאות במרחב המוצר, ידיעת מצב המערכת בכל רגע נתון, והבנה מלאה של סוג וטווח אפשרויות הפעולה שלהם. ביחד, כל אלו מאפשרים את היכולת להחליט את ההחלטה הכי נכונה למשתמש, בכל רגע נתון.
בקורס ה-UX נלמד על החשיבות של תקשורת אינפורמטיבית, רציפה וקשובה, שמאפשרת העצמה של המשתמש באמצעות איפשור פעולות רלוונטיות לתוכן המשוב ולמצב המערכת, דרך ההבנה של השכבות השונות של מעגלי משוב ברמה הפרקטית, ומתוך כך נבין מה הופך מוצר ממשקי לאמין וצפוי.
מוצרים דיגיטליים רבים נגישים רק במובייל או ביותר מפלטפורמה אחת, ולפיכך זמינים לנו בתצורות שונות בהתאם.
בקורס ה-UX נגדיר את ההבדלים בין מוצרי מובייל למוצרים אחרים, נלמד מתודולוגית Cross-platform ואיפיון רספונסיבי, נבחן תפיסות תפעוליות במובייל, את ההבדלים שלהן מאלו של דסקטופ, את הקונבנציות של איפיון ממשקים למכשירי מובייל, ואת המשמעויות של מסכי מגע בעיצוב ממשקים. נבחן את המיתוסים הנכונים והלא נכונים של עולם המובייל, נסקור פיצ'רים טכניים שונים הקיימים במכשירי מובייל ושיכולים להשפיע על האיפיונים שלנו, ונחקור את ההבדלים שבין אנדרואיד ל-iOS.
מעבר למימד הפונקציונלי של האיפיון ולהתאמה שלו לתודעת המשתמש ולצרכיו התפעוליים היומיומיים, ישנו מימד נוסף – של רגש, שכולל תמהיל של התלהבות, שמחה, סקרנות וחדווה, ובמילה אחת: Delight. מוצרים שמייצרים למשתמשים שלהם חווית Delight הם מוצרים אהובים מאוד, ואפילו ממכרים.
בקורס ה-UX נלמד את ההיבטים השונים שמייצרים את חוויית ה-Delight: נבחן את המשמעות והסוגים של הנפשות ומיקרו-אנימציות ואת הדרך הנכונה לההשתמש בהן, ונלמד לייצר Delight גם בצרכים פונקציונליים.
בסופו של דבר, מי שיחליט אם המוצרים שלכם טובים או לא יהיו המשתמשים שלכם. כדי לדעת מה המשתמשים שלכם חושבים, תצטרכו לבחון איך הם משתמשים במוצרים שלכם, הלכה למעשה.
בקורס ה-UX נלמד לעומק על מבדקי שמישות, אופן ההכנה והניהול שלהם, וגזירת מסקנות ביצועיות מתוצאות המבדקים, בנוגע למוצרים שלכם.
תיק העבודות שלכם חשוב מעין כמוהו בתהליך ההשתלבות שלכם בשוק העבודה, ולרבים שיוצאים לשוק העבודה הנושא נשאר עלום, סתום ובלתי מושג.
כבר בקורס ה-UX נפיג את כל חוסר הבהירות בנושא החשוב הזה, ונדבר על מבנים נפוצים של תיקי עבודות וצמתי הבחירה שכרוכים בהם, ונבחן פלטפורמות שונות שאפשריות לכם במימוש הפרקטי של בניית תיק עבודות, על היתרונות, החסרונות והדגשים של כל אחת מהן. בנוסף, נדבר על נקודות הכשל של תהליך בניית תיק העבודות, ואיך להימנע מהן כדי להגיע לתוצר מגובש ומדויק, בזמן קצר ובמידת השקעה פרופורציונלית.
תאריך פתיחה: 16 ביולי 2023
ימים ושעות: ראשון ושלישי, 18:00-22:00
תאריך פתיחה: 4 בדצמבר 2023
ימים ושעות: שני ורביעי, 18:00-22:00
תאריך פתיחה: 8 בספטמבר 2024
ימים ושעות: ראשון ושלישי, 18:00-22:00
אתם מוזמנים להירשם ללימודי UX/UI בקורס המוקלט שלנו, וליהנות מאותם מערכי שיעור ובאותה האיכות של לימודים, אבל בשבריר מהמחיר
שימו ❤️, נרשמים זכאים להרשאה מוקדמת לקורס הפיגמה.
לכן, במידה והחלטתם להירשם לקורס – מומלץ לעשות זאת מוקדם ככל הניתן, כדי להתחיל לצבור ידע כבר מעכשיו ולהגיע לקורס כשהכלי כבר בידיכם.
שינוי קריירה הוא עניין רציני. לפני שמשקיעים בו זמן, כסף, ושאר משאבים – חשוב להיכנס לזה בעיניים פקוחות, ועם כל המידע הרלוונטי.
בהדרכת הוידאו הזו אנחנו עונים על השאלות הכי חשובות והכי נפוצות שנשאלנו במרוצת השנים. ההדרכה תעזור לך לקבל תמונה מקיפה של מה נדרש ומה צפוי לך בתהליך הזה.
אנחנו ממליצים בחום לפנות 30 דקות, עם קפה / תה / בירה / מה שבא לך, ולצפות בהדרכה במלואה. אם יהיו לך שאלות נוספות אנחנו תמיד זמינים. צפייה מהנה 🙂
רוצים להירשם לקורס UX? או אולי להתייעץ?
נשמח לתת לכם מענה, לספק עוד מידע, ולענות על כל שאלה שלא מצאתם לה תשובה כאן.
או למלא את הטופס, ואנחנו ניצור אתכם קשר.
כל הזכויות שמורות לקודזיינר בע"מ ©