27
פרקי לימוד
מוקלט
לומדים מתי שרוצים
תרגילים
להטמעת החומר
UX/UI
ממוקד לתחום
פיגמה/Figma היא כלי היברידי למימוש תוצרי UX/UI, והעברתם לפיתוח. היא מאפשרת בנייה והגדרה גלובלית של מאפייני שפה ורכיבים חכמים, שניתן למחזר גם באיפיונים (UX) וגם בעיצובי הממשק (UI), ובכך לגשר על הפערים בין התהליכים והתוצרים של שתי הדיסציפלינות האלו.
פיגמה מיועדת ובנויה לטובת עבודה על מוצרים דיגיטליים, ומוצרים ממשקיים בפרט. היא מכילה תכונות וכלים מיוחדים, שמביאים בחשבון את אופי וצרכי העבודה על UX/UI, ונותנים להם מענה ספציפי ואפקטיבי.
פיגמה עובדת על כל מערכות ההפעלה, ומאפשרת עבודת צוות בזמן אמת. בנוסף, יש לפיגמה מרקטפלייס עם מאות רבות של תוספים שמשתמשי פיגמה כתבו, ושמרחיבים אפילו יותר את סל היכולות של פיגמה. לסיכום, פיגמה היא כלי שנועד לעשייה של UX/UI, תומך בה ומייעל אותה, והפך לסטנדרט דה-פקטו בתעשיה בארץ ובעולם.
פיגמה היא אפליקציה חינמית (עד גבול מסויים כמובן). למי שמתחיל ועדיין לא עובד עם לקוחות משלמים ניתן בהחלט להסתפק בגרסא החינמית – כל מה שצריך זה לפתוח חשבון משתמש באתר של פיגמה, באמצעות המייל שלכם.
בהמשך, כשתעבדו בתעשייה סביר להניח שתצטרכו להרחיב את החבילה שלכם לחבילה בתשלום, אבל אז המעסיק כבר ישלם עליה, כך המודל העסקי של פיגמה בנוי 🙂
בקורס פיגמה של קודזיינר, אתם גם תלמדו את כל הפיצ'רים המשמעותיים של פיגמה, וגם תלמדו מתודולוגיית עבודה נכונה עם הכלי, בהקשר הספציפי של UX/UI (איפיון חווית משתמש, ועיצוב ממשקי משתמש).
פיגמה נוצרה לטובת עבודה יעילה ופורה יותר של דיסציפלינות ה-UX/UI ואינטגרציה חסרת חיכוך ביניהן, כמו גם מעבר טבעי של שתיהן אל צוותי הפיתוח. טוטוריאלים על פיצ'רים לא חסר, אבל מה שמשמעותי ללמוד הוא תהליכי עבודה נכונים לאנשי UX/UI, וזה נושא שמועבר בצורה מעמיקה בקורס פיגמה של קודזיינר.
הסילבוס המלא של הקורס מוצג לכם בהמשך העמוד, אתם מוזמנים בהחלט לקרוא אותו במידה ואתם צריכים פירוט מורחב יותר
פיגמה היא כלי טכני, וכלים טכניים קל יותר ללמוד מאשר תחום מקצועי, למשל. יחד עם זאת, בכל כלי טכני, יש שני מימדים עיקריים של ידע: הפיצ'רים – איפה הם ואיך משתמשים בהם, ותהליכי עבודה נכונים לטובת השגת מטרות המקצוע, שאותו הכלי משרת.
את הפיצ'רים של פיגמה קל יחסית ללמוד בטוטוריאלים ביוטיוב או בפורומים של פיגמה – זה הטכני של הטכני. לעומת זאת תהליכי עבודה נכונים שנובעים מתוך ותומכים ב- תהליכי המימוש של UX/UI, זה כבר פחות טריוויאלי ללמוד מטוטוריאלים. בקורס הפיגמה של קודזיינר, אנחנו מלמדים גם את הפיצ'רים המרכזיים של פיגמה, אבל בעיקר שמים דגש על לימוד תהליכי עבודה וטכניקות נכונות לעבודת UX/UI.
אנחנו תמיד נגישים לסטודנטים שלנו. אם במהלך הקורס או אחריו יש לכם שאלות שנוגעות לחומר הלימוד בקורס, אתם יכולים לכתוב לנו ל-[email protected], ונעזור במה שנוכל בשמחה.
בחרנו בפיגמה כי היא אונליין ולכן נתמכת בכל מערכות ההפעלה, היא חינמית בניגוד ל-XD וסקץ', יש לה יכולות מדהימות של עבודת צוות בזמן-אמת. היא מתפתחת בקצב מהיר ביותר, היא הכי פופולרית בארץ ובעולם, מה שאומר שסטטיסטית יש סבירות גבוהה שהמשרה שלכם כמעצבי UX/UI תהיה בחברה שעובדת עם פיגמה. יש לה קהילה ישראלית ענקית של אנשי מקצוע מצוינים, יש לה מאות תוספים (פלאגינים) שווים שמעצימים את היכולות שלה בהתאם לצרכים שונים במצבים שונים, ועוד.
סך היכולות שלה, קצב ההתפתחות שלה, והפופולריות הנוסקת שלה הופכים אותה לבחירה הטבעית. אבל בגדול, בכל הכלים האלו יש יכולות דומות, והם עובדים על-פי אותם העקרונות. כך שאם בכל זאת תצטרכו לעבוד על כלי אחר המעבר יהיה לכם קל.
אקשור היא כלי מצוין לעבודת איפיון ופרוטוטייפינג למתקדמים, אבל היא סובלת מכמה חסרונות בולטים. היתרונות של אקשור הם היכולות המתקדמות בכל הנוגע לשרטוט דיאגרמות (למעט כמה באגים מעצבנים), Wireframing, ובעיקר בניית פרוטוטייפים ברמת תפקוד גבוהה ביותר. אם יש לכם, למשל, צורך לייצר מודל עובד לצרכי הצגה ללקוח או למשקיע, אז אקשור הוא כלי שאין לו מתחרים. היא גם מאפשרת הנד-אוף לפיתוח ברמה סבירה, אבל פחות נוחה מאשר בפיגמה, למשל.
כל שאר הפרמטרים, אקשור קצת נשרכת מאחור, ואו שאין לה את היכולות בכלל, או שיש והן פרימיטיביות. זו תוכנה מותקנת (Windows Native), ולכן כל ההתנהלות שקשורה לקולבורציה היא מוגבלת יותר בהגדרה. מה עוד שאקשור לא שמו על זה מספיק דגש במרוצת השנים, ולכן יש לה יכולות מוגבלות של עבודה בו-זמנית בצוות, וחוויה מוגבלת ועל גבול הגרועה בכל הנוגע ל-Comment/Suggest על גבי התוצרים.
חסרונות גדולים נוספים: איטית, מוגבלת מאוד ביכולות התיבנות שלה, מה שאומר הרבה עבודה סיזיפית איפה שאפשר היה למנוע אותה, ושהיא שהיא לא מותאמת בכלל לעבודת UI (עיצוב ממשק), מה שאומר שאת התוצרים של אקשור צריך ליצא לתמונות, ואז לקחת אותן לכלי שמותאם לעבודת UI. בנוסף, חווית המשתמש שלה השתפרה עם השנים, אבל היא עדיין נחותה מזו של פיגמה, היא מורכבת ללמידה, והיא יקרה – לפחות פי 2 מאשר הגרסה בתשלום של פיגמה, ופי אינסוף יקרה מהגרסה החינמית של פיגמה 🙂 אם המטרה שלכם לא כוללת בניית פרוטוטייפים מורכבים, על גבול המוצר העובד לצרכי POC למשל, אז היא לא הכרח. אחלה לידע כללי, אבל לא הכלי הראשון ללמוד לצורך עבודת UX/UI.
פוטושופ היא תוכנת Bitmap לכל מה שקשור בעיבוד ועבודה עם תמונות, ואילוסטרייטור היא תוכנה וקטורית לכל מה שדורש תוצרים גרפיים מדוייקים יותר, שאינם מאבדים מהאיכות שלהם כשמגדילים או מקטינים אותם. אף אחת מהתוכנות האלו מעולם לא יועדה לעבודה על איפיון או עיצוב ממשקים, ואף מעבר לכך – הן אפילו לא יועדו לעבודה על מוצרים אינטראקטיביים בכלל – במהות שלהן, אלו תוכנות פרינט.
השימוש באילוסטרייטור לטובת UX, ובפוטושופ לטובת UI, היה רלוונטי ללפני הרבה מאוד שנים, כשלא היו אלטרנטיבות רלוונטיות אחרות, אחרי שאדובי החליטו להפסיק לפתח את פיירוורקס (Fireworks). בהמשך הגיעה אקשור, ומהר מאוד הפכה להיות הסטנדרט דה-פקטו בתעשייה לעבודת UX (איפיון חווית משתמש), ופוטושופ נותרה התוכנה לעיצוב UI (ממשק משתמש). בואכה 2006, אדובי השיקה את XD שאתם מכירים היום, אבל לא השקיעה בה מספיק כדי שתהפוך לאלטרנטיבה רלוונטית, והיא העלתה אבק. ב-2010 יצאה לשוק סקץ', והראתה שאפשר לעשות UX/UI מאוד אחרת מאיך שעשו אותם עד אז. ב-2016 פיגמה הושקה וטרפה את הקלפים לכולם.
אם יש לכם זמן פנוי ואנרגיה עודפת, אז כמובן שלא יזיק לכם לדעת פוטושופ ואילוסטרייטור, בדיוק שלא יזיק לכם לדעת אינדיזיין, אפטר-אפקטס או פרימייר, אבל אלו לא כלים הכרחיים או אפילו רלוונטיים, בעבודה היום-יומית של מעצבי UX/UI.
שימו ❤️, גישה לקבצי השיעורים והתרגולים תיפתח במהלך 24 שעות ממועד התשלום, אז אנא סבלנותכם. לצערנו, לעיתים המייל מגיע לתיבת הספאם אז בידקו אותה מידי פעם. אם לאחר 24 שעות עדיין לא קיבלתם מייל מאיתנו פנו אלינו כדי שנוכל לברר את המצב.
אחד היתרונות המדהימים של פיגמה, הוא שהצוותים של פיגמה עובדים מאוד קשה על עדכונים ושיפורים של התוכנה, ועל כן היא מתעדכנת באופן תדיר. אנחנו דוגמים כל הזמן את השינויים של פיגמה, גם כדי לדעת אם יש דברים חדשים ששווה להוסיף לכם עליהם שיעורים, וגם כדי לוודא שאין פערים גדולים מידי בניראות שעשויים להקשות עליכם את הלמידה. במידה וההבדלים מהותיים – אנחנו מעדכנים את הקורס בהתאמה.
אם בכל זאת נתקלתם בשינוי בין הממשקים שתוקע אתכם בהתקדמות בקורס, אין בעיה – אנחנו כאן בשבילכם. כיתבו לנו במייל או בווצאפ איפה אתם מתקשים למצוא בממשק את מה שאנחנו מדברים עליו בקורס, ואנחנו נכווין אתכם לגישור הפער. למידה מהנה 🙂
פרקי לימוד
להטמעת החומר
ממוקד למקצוע
אורית ליכטנייר-גיל היא מעצבת UX ומוצר Hands-on, ומרצה מזה 14 שנים, שמביאה ניסיון רב ומגוון באפיון ועיצוב מוצר. נסיונה כולל עבודה עם סטרטאפים וחברות טכנולוגיות, ייעוץ לחברות, ועיצוב מוצרים שהגיעו לעשרות מליוני משתמשים ברחבי הארץ והעולם.
במקביל לעיסוקה כמעצבת, היא גם מכשירה את הדור הבא של מעצבי ה-UX והמוצר במסגרת קורסים באוניברסיטאות ומכללות, קורסים פרטיים, סדנאות וקורסים לחברות, ומנטורינג אישי למעצבים. מעל ל-6,000 מעצבים הוכשרו בקורסים שלה, ורבים נוספים השתתפו בהרצאות שהעבירה בכנסים ומיטאפים.
הקורסים של אורית מתאפיינים בתכנים פרקטיים שמחוברים לשוק, מדברים תאכלס, ומתמקדים בהכנה לשוק העבודה. החומר מועבר בצורה מוחשית, עם טיפים מעשיים. כל הרצאה היא תוצאה של השבחה מתמדת של התכנים, לצד עבודה יומיומית בתחום.
קצת גיקית, קצת פריקית, והרבה סקרנית, במיוחד בחיבור בין עיצוב ולוגיקה. מאמינה באמת שכמעצבים לאינטראקטיב אנחנו חייבים גם להעמיק וגם להתרחב בתפיסה המקצועית שלנו, ושזה הופך אותנו לאנשי מקצוע טובים יותר, מקצועיים יותר, שנהנים יותר מהעשייה שלנו.
פיגמה נוצרה לטובת עבודה יעילה ופורה יותר של דיסציפלינות ה-UX/UI ואינטגרציה חסרת חיכוך ביניהן, כמו גם מעבר טבעי של שתיהן אל צוותי הפיתוח. מה שמשמעותי ללמוד הוא תהליכי עבודה נכונים לאנשי UX/UI, וזה נושא שמועבר בצורה מעמיקה בקורס פיגמה של קודזיינר.
בקורס הפיגמה של קודזיינר, אנחנו מלמדים גם את הפיצ'רים המרכזיים של פיגמה, אבל בעיקר שמים דגש על לימוד מעמיק של תהליכי עבודה וטכניקות נכונות לעבודת UX/UI (איפיון חווית משתמש, ועיצוב ממשקי משתמש). אלו הם עיקריי התוכנית:
סדרה של פרקי מבוא שבה נכיר את התוכנה, היתרונות הבולטים שלה אל מול תוכנות מתחרות, וגם נתחיל מייד לצלול למעטפת הממשקית שאיתה אנחנו עומדים לעבוד במהלך ההתמקצעות שלנו.
נכיר גם את קהילת הפיגמה, התוספים וה-Marketplace שלה, שיתמכו בנו במהלך הדרך, ויפתחו כיוונים שמאתגר יותר להגיע אליהם באופן עצמאי.
בסדרת הפרקים הזו נסקור כלים בסיסיים שונים, שיאפשרו לנו להוציא מהכח אל הפועל את הרעיונות העיצוביים הראשוניים שלנו, שרלוונטית בעבודה השוטפת שלנו כמעצבי UX/UI.
בין השאר נלמד ליצור ולערוך צורות בסיסיות, ואיך משתמשים בחיבורים וחיסורים בוליאניים על מנת לייצר צורות מורכבות. כשנשלוט בכלים העומדים לרשותנו נתרגל יצירת אייקונים על בסיס הכלים שלמדנו.
בנוסף, נכיר מאפיינים לשליטה בגודל, צבעוניות וצורה, וגם נלמד לייבא קבצים לתוך פיגמה כדי להשתמש בהם כרפרנס בעבודתנו.
לבסוף, נכיר גם את הפריימים, נלמד את הלוגיקה שעומדת מאחוריהם, ונלמד כיצד למצות ולנצל בצורה האופטימלית את האפשרויות המתקדמות שמתאפשרות לנו בעבודה איתם.
בפיגמה !It's all about the automation, הפיצ'רים האיכותיים והשימושיים ביותר מתמקדים בצד שחוסך לנו עבודה סזיפית וידנית. בפרקים אלו נלמד לנצל את הכלים שהתוכנה מנגישה לצורך מטרה זו, באמצעות הגדרת מאפיינים ושמירתם לשימוש חוזר בפרויקט שלנו, וגם כיצד לממש את הצורך הפרקטי שעולה מפעם לפעם לנתק את האוטומציות מאובייקטים, כשהדבר רלוונטי לעבודתנו.
במהלך תהליך הלמידה נעשה זאת ברמה הבסיסית ביותר באמצעות הגדרת צבעוניות, טיפוגרפיה, אפקטים וכו' בצורה נוחה למימוש ולעדכון רטרואקטיבי בפרויקטים שלנו, וגם נלמד כיצד לעשות זאת ברמה מתקדמת, ע"י שימוש בקומפוננטות חכמות ומרובות פרמטרים, שיאפשרו לנו לעבוד בצורה הגמישה והפרקטית ביותר.
(נשמע סינית? אל דאגה, בסוף הקורס תבינו בדיוק את המשמעות והערך של הדברים).
בפיגמה ישנן שתי פונקציות מדהימות ושימושיות במיוחד למעצבי UX/UI – וריאנטים, ו-Auto Layouts. ישנם מעצבים רבים שחיכו מספר שנים שמישהו ירים את הכפפה בפיתוח הפיצ'רים האלו, ופיגמה עשתה זאת בגדול. הפונקציות הללו פותרות אתגרים יומיומיים בעבודה מהסוג שלנו, שלפני יציאתן גזלו מאיתנו זמן עבודה לא פרופורציונלי, שהאט את ההתקדמות שלנו בצורה משמעותית.
בסדרת הסרטונים האלו נכיר את הצורך שלנו בפיצ'רים הללו, ונלמד כיצד הם נותנים מענה, איך משתמשים בהם נכון, ומה הגבולות שלהם. נשתמש בדוגמאות מהחיים שבאמצעותן נמחיש את השימוש המעשי בפונקציות הללו החל משימוש יומיומי ושוטף, ועד מיצוי היכולות שלהן בצורה מקסימלית.
סדרת הפרקים של תהליכי עבודה היא הסדרה הארוכה והמשמעותית ביותר בקורס זה, ואנחנו בשלים אליה בשלב זה מכיוון שבנקודה זו יש לנו הבנה לגבי הפיצ'רים הבסיסיים שהתוכנה מציעה, ועכשיו ההבנה הזו מתנקזת לחלק החשוב של ללמוד לעבוד נכון עם הכלים והפיצ'רים שהכרנו.
בסדרת פרקים זו נלמד איך לעבוד עם הפיצ'רים בצורה מקצועית, מתודית ונכונה למעצבי UX/UI, ואיך לשלב בין הפיצ'רים השונים בצורה אופטימלית כדי לקבל תוצרים עם מקסימום גמישות, ומינימום עבודת תחזוקה.
את סדרת הפרקים הזו ילווה פרויקט UX/UI שנעבור אותו שלב אחרי שלב לטובת הטמעת המתודות בצורה פרקטית שמשקפת את העבודה בעולם האמיתי. לצד פרקי הלימוד תתאפשר לכם הורדה של קבצים בתחנות יעודיות של הפרויקט, על מנת שתוכלו לממש מיידית את המיומנויות שרכשתם, ולהטמיע אותן היטב בעבודתכם.
בין המתודות שנתמקד בהן בשלב זה יהיו המעבר בין שלב ה-UX לשלב ה-UI, אינדיקטורים, הגדרת AL כקומפוננטות, וריאנטים מרובי משתנים ווריאנטים מקוננים בקומפוננטות, גרידים, מיקום והגדרת תמונות, ועוד.
בפרקים אלו נלמד כיצד לקחת את ה-Wireframes שיצרנו, ו/או המוצר המעוצב, ולהפיח בו חיים באמצעות יצירת אינטראקציה בין המסכים.
נכיר את סוגי ההנפשות השונות במעברים בין מסכים, משכים ומקצבים, וגם מאפיינים מתקדמים כגון הפיכת אובייקטים ל"דביקים" (Sticky), ומהצד ההופכי יצירת אובייקטים נגללים בצירים השונים במידת הצורך.
את הפרקים האחרונים נקדיש לסיכום המיומנויות שרכשנו, לא לפני שנכיר עוד כמה טיפים וטריקים אחרונים שיקלו עלינו בעבודה היומיומית שלנו כמעצבי מוצר בפיגמה.
שימו ❤️, גישה לקבצי השיעורים והתרגולים תיפתח במהלך 24 שעות ממועד הרכישה
רוצים להתייעץ?
נשמח לתת לכם מענה, לספק עוד מידע, ולענות על כל שאלה שלא מצאתם לה תשובה כאן.
או למלא את הטופס, ואנחנו ניצור אתכם קשר.
כל הזכויות שמורות לקודזיינר בע"מ ©